Acord per la consulta: un pas més

En primer lloc, des de la CUP volem remarcar que independentment del contingut de la pregunta, l'anunci d'una data per la celebració de la consulta és ja un pas endavant en el camí de la confrontació entre la voluntat popular i la negació de drets per part de l'estat espanyol, que només es pot superar fent un referèndum d'autodeterminació.

Defensem que la pregunta formulada no és la que defensava el moviment popular independentista i que la nostra organització va fer seva. La pregunta que nosaltres defensàvem i defensem aposta per un únic redactat, clar, de resposta binària i on aparegués la paraula independència.

La lògica de partits sembla estar guanyant la lògica de la gent. Denunciem la batalla partitocràtica que ha precedit la definició de la pregunta, de la qual nosaltres ens hem autoexclòs en tot moment. Però volem deixar ben clar que, des del nostre punt de vista, s'ha evitat plantejar la pregunta que exigia la gent per interessos de partit.

Si s'ha arribat on som és gràcies a l'organització i la mobilització de la gent, a través de diferents plataformes, per tant, ha de ser el poble el garant de tot aquest procés. Des de la CUP batallarem perquè el poble continuï essent el motor d'aquest procés i per garantir que ni els partits polítics ni tampoc els poders fàctics puguin tornar a tenir la temptació de desvirtuar-lo o reconduir-lo cap a posicions de recomposició de l’estat de les autonomies.

En aquest sentit, la pregunta formulada pel president Artur Mas sembla una pregunta orientada a facilitar una negociació i al pacte amb l'estat. La pregunta fa doblement més difícil la independència, i està orientada a dividir i despistar l'independentisme.

Des d'ara i fins el 9 de novembre, entenem que la batalla serà doble: cal aconseguir realitzar la consulta amb el permís de l'estat o sense, i que el resultat sigui a favor de la independència.

És per això que instem al govern, als partits favorables a la consulta i al conjunt de la societat catalana a començar a organitzar des d'ara mateix la celebració de la consulta, independentment del permís de l'estat espanyol, que ja ha anunciat la seva oposició.

En aquest sentit, des de la CUP entenem que per a poder celebrar la consulta i guanyar-la caldrà unitat i generositat per part de tots els agents implicats.