Agressió feixista a l'Ateneu Popular de Sitges

Adjuntem el manifest que es va llegir ahir de rebuig dels actes feixistes:

Avui dimarts a la matinada l’Ateneu Popular de Sitges ha estat víctima d’un atac feixista. S’han vist afectades les parets de l’Ateneu i la façana de l’edifici, així com el vidre de la porta. En elles s’han pintat amb esprai diferents simbologies feixistes, com dues creus cèltiques, identificada amb l’extrema dreta espanyola i una esvàstica nazi. A més s’ha escrit alguns missatges com “visca Espanya” i “fora” i s’ha pintat creus en la simbologia que representa els valors de l’Ateneu, que són la lluita per les llibertats nacionals i socials, la lluita antipatriarcal, la lluita feminista i el margalló com a símbol representatiu del Garraf.
Durant els darrers anys hem vist com la violència feixista ha anat en augment. Els grups feixistes espanyols estant cada vegada més organitzats i fins i tot han aconseguit entrar a les institucions del nostre país. A Catalunya i al País Valencià tenim partits feixistes i racistes, com Plataforma per Catalunya o España 2000 amb representació a alguns ajuntaments. I vam poder veure la campanya racista que va dur a terme el Partit Popular de Badalona a mans del que ara n’és l’alcalde, el Xavier Garcia Albiol, atacant directament a una part de la població de la seva ciutat.
A més, arran del procés de construcció nacional que ha engegat el poble català per tal de decidir el seu futur lliurement la violència feixista espanyola s’està deixant veure darrerament més que mai. Agressions feixistes produïdes a Madrid durant la celebració de la darrera Diada Nacional, la presència d’aquests grups en les manifestacions del 12 d’octubre a Barcelona o les amenaces d’un atac armat a mans de l’exercit espanyol, són clars exemples d’aquest augment feixista.
Són totes aquestes mostres les que ens obliguen a plantar-nos. Per evitar que es repeteixin situacions com la que va acabar amb una agressió mortal al company Guillem Agulló a València ara fa 20 anys o, més recentment, a l’antifeixista Carlos Palomino per una ganivetada a mans d’un militar espanyol al metro de Madrid.
Nombrosos són els atacs a mans de grupuscles feixistes que han patit els ateneus i casals independentistes de tots el Països Catalans, amenaces, pintades, trencadisses i incidents provocats han estat fins a dia d’avui una constant en moltes viles i ciutats. Per tant, hem d’actuar i condemnar contundentment aquests fets, perquè no es tornin a produir i per no córrer el perill que arribin accions més greus.
Durant el dia d’avui hem rebut moltes mostres de suport i de companyerisme per part de col·lectius, entitats i persones de Sitges, el Garraf i de tot el territori català. Agraïm profundament aquest suport. De la mateixa manera encoratgem a tots els que comparteixen aquest sentiment a plantar cara al Feixisme.
I el que tenim clar és que ni aquest ni cap altre atac de cap tipus provocarà que abandonem els nostres objectius pels quals seguirem treballant ara amb més ganes que mai.
Contra el Feixisme ni un pas enrere. Feixistes ni a Sitges ni enlloc!
Firmen el manifest Arran Sitges, CUP Sitges, Sindicat COS i Ateneu Popular de Sitges