DEL NOSTRE AJUNTAMENT, FORA LA BANDERA ESPANYOLA. EL 12 D'OCTUBRE, RES A CELEBRAR

El proper dimecres dia 12 d'octubre l'Espanya més retrògrada celebrarà un any més el seu dia de la Hispanidad, una efemèride que va fortament lligada amb la dominació sagnant de l'Imperi espanyol sobre els pobles indígenes americans, a la Fiesta de la Raza franquista i a les demostracions militars actuals que no fan més que recordar qui té encara el monopoli absolut de la violència i la força sobre la població i els pobles que resten sota la seva ocupació.

Després de més de 500 anys de l'arribada a Amèrica, l'estat espanyol continua oprimint i espoliant els pobles que té sota el seu jou.

Aquest 12 d'octubre ve marcat per una nova onada d'atacs al poble català i als seus drets nacionals. Les sentències contra l'Estatut o el català a l'escola com a llengua vehicular, la reforma constitucional o les constants campanyes anticatalanes que provenen de diversos sectors de la Espanya intolerant i ressentida; només son alguns dels exemples més recents d'aquest continu d'opressió protagonitzat per l'Estat espanyol.

En el nostre poble, aquest any, la “festividad” ve marcada per l'acord polític de la Nova Majoria entre CiU i el partit espanyolista del PP. Aquest pacte farà que, demostrant un cop més la submissió de CiU al seu soci prioritari, durant el proper dimecres onegi la bandera espanyola al capdamunt de l'Ajuntament.

La hissada de la bandera espanyola durant dies com aquest, on es commemora l'inici d'un dels majors genocidis de la història, ja és prou denunciable. Ja sabem que les lleis dels espanyols ens obliguen a col·locar la bandera de l'ocupant a les nostres institucions, però ja que ells no pensen acceptar els nostres drets, nosaltres no tenim per que acatar les seves lleis.

Des de la CUP-Sitges no podem acceptar una maniobra com aquesta i la denunciem amb la veu ben alta. Per això cridem a totes i tots els sitgetans que ens acompanyin el proper dimecres a partir de les 11 del matí a la plaça de l'Ajuntament per explicitar els nostre rebuig a una bandera que no només no ens representa sinó que encarna ocupació, violència, odi, submissió i anticatalanisme.