El Govern i el PP s’uneixen pe impedir que l’Ajuntament pagui els impostos a l’Agència Tributaria Catalana

El passat ple de març, celebrat a Les Botigues, es van portar diferents dictàmens i mocions que van relacionats amb aspectes importants a l'hora d'entendre els diferents models de poble que defensats pel Govern i la CUP

El Ple s’inicia amb la presa de possessió del càrrec del nou regidor de la CUP, Àdria Pet, que va prometre el càrrec per imperatiu legal.

Durant el ple va tornar a sorgir, a raó d'una modificació presentada pel govern, el projecte de  La Bòbila II, al qual des de la CUP ens varem tornar a oposar com hem fet des de l'inici del seu camí. Considerem que aquest projecte, de construcció d’una nova superfície comercial al barri de la Bòbila, no respon més que al seguiment d'un model caduc, que ens ha dut a l’actual situació d’empobriment econòmic del consistori i de crisi soioeconòmica. A més, l’aposta que fa el Govern, posa en perill el model de comerç de proximitat. El posicionament va ser aprovat amb els vots del govern i del Partit Popular.

Un altre aspecte importat va ser l'aprovació del reglament de la declaració d'habitatge buit. Des de la CUP ens varem abstenir per tal de mantenir obert el període d'al·legacions tot i que creiem que la creació d'aquest reglament és un pas endavant per tal de poder encetar el complicat i llarg treball per tal de garantir l'accessibilitat de l'habitatge a Sitges.

En l'apartat de mocions des de la CUP varem presentar 3 mocions que no varen ser acceptades.

La primera de les mocions tractava sobre la creació d’una Borsa d'Habitatge Social, la intenció d'aquesta moció era crear una borsa d'habitatge per tal d'ajudar a lluitar contra la greu problemàtica de l'accés habitatge de nostra vila. Entenem aquesta moció com una eina per tal de pressionar al mercat d'habitatge privat a la baixa, per tal de facilitar l'accés a un habitatge assequible a la gran majoria de sitgetans. La moció va ser retirada davant la negativa a donar suport de tots els grups, i per tal de poder presentar-la de nou abans d'acabar la legislatura, intentant arribar amb alguns acords que la puguin fer possible.

La segona, era una petició de la Plataforma en defensa del Sector Platja de les Botigues, una moció que demanava la creació d'una comissió específica per a tractar la problemàtica de la Zona Blava entre partits polítics i la Plataforma. Aquesta moció va ser rebutjada amb l'únic vot a favor de la CUP. El Govern va al·legar que els veïns que integren la Plataforma ja tenen com a representant el Consell Municipal de les Botigues, tanmateix els fets demostren que el Govern, malgrat l’existència del Consell va dissenyar i aplicar la Zona Blava sense el consens amb els veïns i veïnes afectades.

Per últim es va presentar una moció per demanar que l'Ajuntament de Sitges s’adherís als 233 ajuntaments que apostem per la Sobirania Fiscal i paguen els seus impostos a la Agència Tributaria Catalana. Aquesta moció va ser rebutjada pels 13 vots contraris de CiU, PP, SGI i NH davant dels 8 favorables de PSC i la CUP. Aquest posicionament contrari de CiU xoca directament amb les línies d’actuació del partit en altres municipis com Vilanova i la Geltrú, Girona, Berga, Mataró, etc. El Govern es va escudar amb subterfugis legals per tal de no voler fer el mateix pas endavant que ja han fet més de dos-cents municipis catalans.

La única moció aprovada al Ple va ser una en suport al comerç històric, presentada per al PSC i que va ser aprovada per tots els grups, incloent de forma paradoxal aquells que varen donar suport al projecte Bòbila II, que al nostre entendre i tal com també denuncien les associacions de comerciants de la nostra vila, posa en perill al comerç tradicional i de proximitat.

En l’apartat de precs i preguntes, els prop de 40 veïns de les Botigues que es van acostar a seguir el Ple van poder intervenir. Entre els precs més destacats va haver una intervenció denunciant la campanya engegada des del Govern destinada a desacreditar la pertinença del barri a la vila de Sitges amb la publicació d’unes suposades balances fiscals amb la intenció de demostrar “que el barri costa diners a Sitges”.

Per altra banda des de la CUP, entre d’altres precs es va demanar que es canviï l’ordenança fiscal d’ocupació de la via pública per tal de que permeti als paradistes de Sant Jordi que representin entitats sense ànim de lucre tenir una bonificació del 100% per l’ocupació de via pública en aquella jornada.

També es va reclamar de nou la posada en marxa de la web de transparència municipal, web que el Ple va aprovar al seva creació al maig de 2013 i que la seva posada en marxa segueix totalment aturada.