Entrar o no entrar? Aquesta no és la qüestió

La CUP hem iniciat un procés d'acostament amb el govern municipal que vol treballar aspectes cabdals pel poble i que pot o no desembocar amb un possible futur acord de govern o d'estabilitat

hamlet

És ben sabut per tothom que el govern municipal ha iniciat un procés de cerca de nous socis de govern i, de la mateixa manera, que la CUP ha sigut un dels grups amb els que ha contactat.

En aquest any i mig transcorregut de la legislatura 2015-2019, en comparació amb el mandat anterior, el Govern municipal tot i estar capitanejat pel mateix partit majoritari, ha demostrat una voluntat de viratge de les seves polítiques. Afavorit per la reducció de l'endeutament aconseguida la passada legislatura després de les pujades d'impostos i les retallades de serveis, ha començat una tímida política de reversió de les formes i actuacions de la legislatura passada.

Aquest canvi de polítiques i de context ha permès que s'iniciï un procés d'acostament, començant per reunions bilaterals sobre les Ordenances Fiscals i el Pressupost 2016. Si bé és cert que les converses i acords arribats fins ara tracen un camí que considerem positiu, queden encara molts ponts a construir i molta feina a fer per poder valorar possibles pactes més amplis o entrar a formar part del govern local.

Des de la CUP no tenim interès en ocupar cadires pel fet únic de ser-hi, sinó que entenem que el nostre paper ha de ser el d'influir per l'aplicació de les polítiques en les quals 1122 sitgetans van confiar el darrer maig del 2015. Cal valorar doncs quina és la millor posició des de la qual podem influir més i millor en la vida política a nivell institucional.

S'ha demostrat que si el govern té voluntat de treball i de negociació, la CUP fa una tasca d'oposició seriosa i conseqüent sempre disposada a arribar a acords en aquells aspectes que considerem interessants i valuosos per Sitges. És per això que, lluny de negociar regidories i càrrecs, hem proposat al govern un calendari de treball que serveixi, sobretot, per millorar Sitges i treballar les ordenances fiscals, el pressupost i altres problemàtiques del municipi (habitatge i urbanisme, espai públic, turisme...). Serà a partir d'aquest treball que es valorarà la possibilitat d'arribar a un futur acord entre govern i CUP que pot ser de govern o d'estabilitat.

És per això que encara no és l'hora de respondre si entrem al govern o no, sinó que és el moment de treballar de valent des de la sinceritat, la voluntat d'arribar a acords i la valentia de prendre les decisions necessàries per millorar Sitges tan de portes endins de l'Ajuntament com, sobretot, per tots els sitgetans i sitgetanes que pateixen les moltes problemàtiques del municipi.

Ara no és hora de respondre la pregunta "entrem o no?", sinó de treballar per aconseguir unes ooff més justes, un pressupost més social i un millor Sitges