La CUP de Sitges presenta el seu Procés Participatiu: les Jornades Obertes de Debat

El
dimecres 3 de novembre la Candidatura d’Unitat Popular de Sitges
(CUP Sitges ) va fer una roda de premsa per presentar el Procés
Participatiu que durà a terme per elaborar el seu programa
ideològic. L’acte va ser presentat per Adrià Pet i Òscar Ortiz,
que van exercir les funcions de portaveus en aquesta ocasió.

La roda de premsa va iniciar-se amb la intervenció d'Adrià Pet, que va presentar la candidatura i els principis i objectius que la configuren i caracteritzen. Aquesta és una candidatura independentista i d'esquerres dels Països Catalans que, des de l'àmbit local, treballa per bastir un país més lliure i més just. La CUP Sitges presenta una proposta política allunyada dels partits tradicionals; és un espai de treball polític municipal amb l'objectiu de no viure de i per les institucions, sinó de treballar amb i des de la societat com a col·lectiu cap a les institucions. Neix com una opció d'esquerres, transformadora i rupturista amb l'actual model de fer política, en què creiem en la democràcia real i participativa on el poble hi té el poder de decisió. Els principis bàsics de la candidatura són:

- L'aprofundiment en la Democràcia Participativa.

- La construcció nacional dels Països Catalans.

- La transformació social.

- La politització de la societat.

- L'estructuració d'un model econòmic, enegètic i mediambiental sostenible.

Tot seguit Òscar Ortiz va presentar el Procés Participatiu, que es basa en un seguit de cinc Jornades Obertes de Debat la primera de les quals se celebrarà el proper dissabte 13 de novembre a les 11h a l'Edifici Miramar i que tractarà el Model participatiu i associacionisme: democràcia directa.

Aquest procés té un caràcter participatiu, obert i transversal com a generador d'allò que ha de ser un ric debat de cara a l'elaboració d'un programa electoral. Aquestes jornades giraran a l'entorn d'uns eixos programàtics establerts per l'Assemblea Local de la CUP Sitges i que són els següents:

Model territorial, mediambiental i urbanístic.

Model econòmic, de polítiques socials i treball.

Model de cultura, llengua i identitat.

Model educatiu, d'esports i de lleure.

Model participatiu i associacionisme: democràcia directa.

Aquestes jornades, amb l'intent que siguin el més profitosses possible, s'estructuren en cinc trobades, una per a cada eix programàtic. Es disposen en el calendari segons un ordre establert per l'Assemblea Local de la CUP Sitges, però val a dir com a característica que presenten una dinàmica concreta.

Des de la CUP Sitges, per al foment del debat previ, s'organitza la Jornada Oberta de Debat a col·lectius i ciutadans per extreure idees, conceptes i problemàtiques, que han de recollir-se escoltant la veu de les persones. El diàleg s'ajuda d'uns documents marc per a cada eix que s'han redactat des de l'Assemblea Local i que analitzen l'eix segons les dinàmiques que hi ha en el municipi i considerant també els principis i objectius de la CUP. Des d'una òptica i opinió lliure, la gent que  hi participi ha d'aportar les seves visions i pensaments.

També s'inclouen unes segones trobades, les Jornades Obertes de Treball, en les quals es tractarà i se sintetitzarà allò que hagi sorgit del coneixement en les Jornades Obertes de Debat. Entre les dues sessions de participació la CUP haurà de recollir la veu del poble i extreure'n les propostes electorals i necessàries del seu programa.