La CUP fa públic el balanç econòmic de la legislatura

En una Assemblea oberta a tots i totes les sitgetanes celebrada a principis de juliol a l'Ateneu Popular, la Candidatura d’Unitat Popular va fer públics els comptes econòmics de la legislatura fins el darrer mes de juny.

En aquest període, des de juliol de 2011 fins a juny de 2014, la CUP-Sitges ha ingressat un total de 15111 € com a grup municipal amb representació al Ple i 21163€ per comptar amb un regidor. Els ingressos provinents de la tasca del regidor al Ple han anat a parar integrament als comptes de la CUP, ja que ni l’Òscar Ortiz i ni ara l'Adrià Pet, han cobrat un euro pel fet de ser regidor a l’Ajuntament de Sitges.

En l'apartat d'ingressos també cal destacar que a partir de l'any 2013 les quotes de la militància local no les recapta la CUP-Sitges sinó que va directament a l'estructura nacional de l'organització. Aquests ingressos retornen en materials diversos que es posen a disposició de les diferents assemblees locals a través de les assemblees territorials. En el cas de Sitges, està emmarcada en la territorial del Penedès. D’aquí el concepte anomenat “Ingressos campanyes territorial” els quals han representat uns ingressos de 1330 €.

Finalment, el darrer ingrés, quantificat en quasi 400 € es degut al benefici tret de la barra d’un concert celebrat el darrer novembre, emmarcat en la campanya “Independència per canviar-ho tot”.

En total s’han ingressat un total de 38.005€ durant 3 anys.

En l'apartat de despeses, destaca l'aportació feta al pagament del lloguer del local de l'Ateneu Popular de Sitges arribant als 19650 €, que representen el 52% d'allò ingressat per la CUP.

Aquesta aposta pel local de l’Ateneu és degut a dos motius, el primer, que el propi local és la seu de la CUP i per tant allà s’hi celebren les assemblees, s’hi treballa la documentació, etc. I per altra banda, per l’aposta de voler aportar esforços per tenir a Sitges un local com l’Ateneu, el qual fa teixit associatiu, és un punt de trobada d’entitats i sobretot un punt de programació d’activitat social, cultural i política per a Sitges.

Dins d'aquest mateix apartat de despeses també s’hi pot trobar l'edició de materials diversos (cartells, barrets, pancartes...) de caràcter local editats al llarg dels 3 anys i valorats en 6790 €; el pagament de les factures telefòniques generades pel regidor en el desenvolupament de la seva feina a l'Ajuntament i la seva renta: 1736 €, a més d’una aportació comprant material usat per les entitats que utilitzen l’Ateneu: 2400 €.

Aproximadament el 10% dels ingressos generats per tenir un representant al Ple Municipal (3039 €), van destinats a la CUP-nacional. El material necessari per l’exercici de la tasca política ha tingut un cost de 1041 €. I finalment els 3346 € restants estan ara mateix en concepte d’estalvi, sumant un total de despeses equilibrat amb els ingressos: 38005€

Des de la CUP, després de la presentació en obert dels comptes, es va instar a que la resta de partits locals també ho facin per tal de ser transparents i propers als sitgetans i sitgetanes, i d’aquesta manera, mostrar com utilitzen els ingressos que provenen de la representació municipal.