La CUP presenta tres mocions al Ple de gener

Pressupostos municipals participatius pel 2015

Amb l’entrada del nou any des de la CUP portarem de nou al Ple una reivindicació que ja havíem plantejat a l’actual Govern en els darrers anys i que sempre havia estat rebutjada: l’establiment d’un procés per a l’elaboració d’uns pressupostos municipals participatius.

Per això proposem que en aquest Ple de gener s’aprovi la creació d’una comissió que estableixi les bases per a l’elaboració d’uns pressupostos participatius de cara al 2015. Es tracta doncs de fer passos endavant cap a majors quotes de participació real de grups municipals, entitats i associacions, col·lectius i veïns i veïnes que hi vulguin treballar.

Posem sobre la taula l’oportunitat d’intervenir en l’elaboració dels pressupostos 2015 amb el disseny d’uns mecanismes apropiats. Seria aquest un gest de bon govern, confiança, complicitat, transparència i corresponsabilitat cap als sitgetans i sitgetanes que som qui patim aquesta crisis i l'endeutament actual del consistori.

Control democràtic de la comunicació de l’Ajuntament

La segona moció que presentarem al Ple va encaminada a l’establiment d’un major control democràtic de la política comunicativa de l’Ajuntament de Sitges. Proposem la creació d’una comissió d’estudi i seguiment de la comunicació que surt de l’Ajuntament de Sitges per garantir que aquesta no caigui en el partidisme i reflecteixi la pluralitat del Ple de l’Ajuntament de Sitges.

Des de la CUP hem protestat diverses vegades contra aquesta utilització partidista de la comunicació institucional per part del govern actual. En els darrers mesos són diverses les ocasions en que les notes de premsa que surten de l’Ajuntament no recullen una informació real del que es desenvolupa dins de l’Ajuntament i del saló de Plens sinó que cauen en el pur partidisme a favor del Govern.

Per això amb l’establiment d’aquesta comissió pretenem establir un espai democràtic i plural que garanteixi que la comunicació de l’Ajuntament tingui aquestes mateixes característiques.

Contra la pujada abusiva del transport públic

La darrera moció que des la CUP presentem és una denúncia a l’abusiva pujada del transport públic que ha entrat en vigor aquest gener. Les tarifes de les T-10 de 3 zones i 2 zones, usades habitualment pels sitgetans i sitgetanes han augmentat un 5%, fet que suposa un augment acumulat des de 2006 superior al 50%, una autèntica barbaritat.

La moció que presentem demana que el Ple es posicioni en contra d’aquesta abusiva pujada i en reclami la seva retirada immediata. A més reclamem la modificació dels títols per joves i aturats, fent-los realment útils i la creació d'un títol reduït per a les persones amb rendes baixes, per tal que el cost tingui en compte la capacitat econòmica i la distribució de la riquesa de les persones que utilitzen el transport públic.