Posicionament de la CUP-Sitges respecte el Pressupost General i les Ordenances Fiscals

La CUP de Sitges, en l'Assemblea Oberta de dimarts, vam discutir la darrera proposta del Pressupost i les Ordenances Fiscals presentada pel govern. Amb l'objectiu d'incidir en els aspectes que considerem prioritaris en aquests moments, hem presentat 33 al·legacions enfocades a aspectes com la participació, l'ocupació, l'habitatge, el benestar social i l'associacionisme.

En aquesta darrera proposta del govern s'han afegit una desena d'aquestes al·legacions presentades per la CUP, les quals considerem de vital importància perquè obren la porta a crear i apuntalar aspectes molt necessaris en l'actual context econòmic. Entre aquestes propostes acceptades es troben, per destacar-ne algunes:

• Aportació econòmica a l'Oficina Local d'Habitatge per treballar en la creació d'una borsa d'habitatge social de lloguer.
  • Dotació de les partides d'ajuts a la suficiència alimentària per a les llars d'infants.

• Creació d'una partida per assumir la rescissió del contracte amb Bacardí i així recuperar el Mercat Vell.

• Eliminació de les partides de manteniment i posada en marxa del projecte de videovigilància.

• Dotació del fons de contingència de foment de l'ocupació, Nivell 10.

• Ampliació de la partida de Benestar Social.

• Aportació econòmica als clubs esportius de base.

L'aprovació i posada en marxa del Pressupost Participatiu també és un altre dels aspectes que considerem positius, proposta que neix arran d'una moció de la CUP.

Per altra banda, l'equip de govern no ha acceptat les al·legacions que pretenien disminuir el cost de la corporació (sous i dietes dels regidors del govern i l'oposició), eliminar els càrrecs de confiança i reduir el retorn del deute bancari, entre d'altres.

La conclusió respecte al Pressupost és que, tot i l'acceptació d'una part de les nostres propostes, no existeix un acord de la seva aplicació i, per tant, no tenim la garantia que siguin executades de la manera que entenem. A més, òbviament, la proposta del govern respon als programes de les diverses regidories i a l'organització interna decidida pel govern, mentre que les nostres propostes només han anat destinades a treballar aspectes que entenem primordials. Per aquestes raons la decisió ha estat no oposar-nos a la proposta pressupostària, amb la intenció de poder anar treballant els diferents aspectes sobre l'execució durant els pròxims mesos. Per tot això hem decidit abstenir-nos.

En la proposta final del govern de les Ordenances Fiscals, en canvi, només s'ha acceptat la proposta de reducció de l'IBI, rebutjant la resta d'al·legacions. Des de la CUP considerem les Ordenances Fiscals com una eina per reduir les injustícies socials i per donar suport a l'associacionisme local. Tot i que aquestes propostes no han estat acceptades, el fet que s'hagi reduït la pressió fiscal sobre les famílies, tal com exigia la Plataforma per uns Impostos i Serveis Justos, fa que decidim abstenir-nos, encara que creiem que s'ha perdut l'oportunitat de treballar per millorar aspectes importants i, sobretot, per dotar la població d'una fiscalitat progressiva.