Sitges: el transport a preu d'or

La T-10 ha pujat més d’un 50% des de 2006

Una vegada més, amb el canvi d’any, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) apuja els preus del transport públic. Com és habitual, aquest augment supera de llarg l’Índex de Preus al Consum (IPC) i, enguany, també les variacions dels salaris (a la baixa).

Aquesta apujada afecta especialment els col·lectius que pateixen greus dificultats econòmiques: les persones amb les rendes més baixes, les persones en atur i els estudiants. Una bona prova n’és que la T-10 de 3 zones i la de 2 zones que permeten el transport des de Sitges i Garraf a Barcelona han pujat un 51% i un 52,6% des de 2006.

Any

20,3 € (+4,6%)

Augment total:

52,6%

Enguany l’han apujada un 4,9% (3 zones) i un 4,6% (2 zones) , quan l’IPC interanual a Catalunya és, ara mateix, del 0,3%.

Davant d’aquesta nova pujada des de la CUP apostem per:

- La retirada immediata d'aquesta apujada i una reducció dràstica i sostinguda dels preus del transport públic. Només un Transport Públic finançat solament mitjançant impostos i no pas amb repagament pot esdevenir una alternativa real al transport privat.

- La creació immediata de títols amb reduccions per a persones aturades, estudiants i amb rendes baixes, per tal que el cost tingui en compte la capacitat econòmica i la distribució de la riquesa de les persones que utilitzen el transport públic.

L’enganyifa de la rebaixa del peatge de Vallcarca: només per als usuaris del ViaT i en dies feiners

Amb el nou any també s’apugen les tarifes al peatge de Vallcarca, que passa dels 6,42 € als 6,48 €. La novetat d’enguany és l’entrada en vigor certs descomptes, que han estat venuts com una gran victòria pel Govern de la nostra vila.

Tanmateix, el que és diu amb la boca petita es que els únics usuaris que podran gaudir dels descomptes són aquells que circulin en dies feiners i tinguin contractat l’aparell ViaT (Teletac), el qual emeten les entitats bancàries i té un cost de 50 €.

D’aquesta manera el peatge manté un preu totalment desorbitat per la majoria de conductors i un any més, els sitgetans i sitgetanes segueixen sense poder gaudir de cap mena de descompte com a residents. Ni tant sols existirà cap descompte pels ciutadans de Garraf, els quals han de pagar un peatge desorbitat per traslladar-se amb cotxe per via ràpida fins al centre del municipi, una autèntica vergonya que el nostre Ajuntament i la Generalitat permetran que es perpetuï un any més.