Valoració resultats CUP-PC-Capgirem Sitges

Som 1122 veus a l'Ajuntament de Sitges!

Gràcies

Després de les eleccions municipals d’aquest 24M, primer de tot cal agrair a tots i totes les sitgetanes que ens van donar suport el passat 24 de maig, 1122 gràcies, aquest augment espectacular, d’un a tres regidors, ens anima a seguir treballant en el mateix sentit que hem fet en els darrers 4 anys. De fet, la CUP-Procés Constituent-Capgirem Sitges ha estat l’únic grup polític municipal que, tenint ja presencia al Ple, ha augmentat el nombre de representants, el que entenem com un suport a la feina feta i a la línea política duta.

Hem crescut 500 suports al projecte superant el 10,5% del vot a tot Sitges, creixent en les 28 meses del municipi i quedant a només 21 vots de ser la tercera força. L’evolució dels resultats des del 2011 és molt positiva, pujant en els barris on els resultats van ser més febles com Can Pei o les Botigues i arribant a lluitar per les primeres posicions al Poble Sec i al Centre. Com a exemple, s’ha assolit la primera força a una mesa del l’Hospital amb el 21% del vot, segona a una del Miramar amb el 15% o la tercera posició a les tres del Rusc amb el 12% per posar només alguns exemples.

Però també volem destacar altres aspectes que ens ajuden a dibuixar quin serà el panorama local.

Per una banda, la nova majoria que es va crear ara fa 4 anys ha perdut 4 regidors (2 PP, 1 CiU i 1 SGI), resultat que es pot atribuir a la manca d’unitat demostrada (tant al govern com al sí del PP) com a la política de retallades i d’augment d’impostos que han estat la signatura d’aquest govern. Tot i això, la forta entrada d’un C’s sense programa local (repetint gairebé el vot autonòmic) fa que la majoria de dretes sigui una realitat al nostre consistori (12 regidors de 21) aspecte que farà complicat avançar en polítiques socials. Malgrat això, veiem positivament que dels 8 regidors que defensaven polítiques, en més o menys grau, d’esquerres hagi augmentat passant a ser 9 en aquesta propera legislatura.

També, l’entrada d’ERC al consistori garanteix una majoria absoluta de suport al procés cap a la independència del Principat de Catalunya (11 regidors de 21, amb el suport a nivell local també dels 2 de Nou Horitzó després que signessin el compromís de l’ANC). Aquesta majoria garanteix el total suport al procés independentista per part del ple, sigui quina sigui la composició del govern. Davant dels atacs al procés, al nostre ajuntament les forces que han donat suport des de les institucions al clam independentista que venia del carrer han passat de 7 representants a 11.

Amb el panorama resultant, tot i quedar-se molt lluny de la majoria absoluta, sembla que l’únic partit que podrà formar govern a la vila serà CiU, podent repetir amb la necessitat de trobar nous socis o arriscar-se al govern en minoria amb acords puntuals amb altres forces. Aquest fet ha vingut donat pel daltabaix del PSC, afectat per la davallada a nivell nacional i que es presentava fortament fragmentat passant de 7 regidors a 2 (ja que la seva número 2 forma part d’ICV), fet que ha facilitat molt que CiU guanyés per primera vegada les eleccions a la nostra vila.

Queda un ple municipal fragmentat que reflecteix la pluralitat de la vila, molt lluny de les majories clares, que farà que la negociació sigui el pilar bàsic d’aquesta legislatura. Des de la CUP-Capgirem Sitges valorarem conjuntament els resultats i el nostre paper al Ple Municipal en una Assemblea Oberta el proper dilluns 1 de juny a les 20h a l’Ateneu Popular.

En aquesta legislatura que s’obre seguirem lluitant per assolir els nostres objectius per a la vila a nivell socioeconòmic, per portar la veu del carrer a l’Ajuntament, obrint-lo a la participació del poble i també una legislatura on avançar cap a l’alliberament del nostre poble serà un compromís ferm del ple municipal.

La candidatura CUP-Procés Constituent-Capgirem Sitges ha estat l’únic grup polític municipal que, tenint ja presencia al Ple, ha augmentat el nombre de representants.