Visca la Festa Major! La festa d'un poble que lluita.

La Festa Major marca el cènit del calendari festiu de sitgetans i sitgetanes, qui surten al carrer ballant, cantant, gaudint i emocionant-se tot reivindicant la cultura popular de la nostra terra.

L'estelada al balcó

A poques hores de la tan esperada Entrada de Gralles, nosaltres, les sitgetanes i els sitgetans, compartim un seguit de sentiments que van des de la nostàlgia a l’eufòria, reposant tots ells en un sentiment compartit d’estima a la Festa i al poble.

Des de sempre, estimem, gaudim, i lluitem pel manteniment d’una cultura popular viva i activa. Lluitem perquè estimem; gaudim perquè ens la fem nostra, perquè és nostra i alhora de tots. I aquest és un sentiment compartit que ens ha fet, ens fa i ens farà poble.

La CUP i el conjunt de l’Esquerra Independentista de Sitges, creiem fermament en el poder d’aquest poble que lluita, que estima i que gaudeix respectuosament de la seva Festa; el mateix poble que camina i no defalleix en la persecució de la seva llibertat. És per això que apostem per unes festes reivindicatives i autogestionades, compromeses amb la construcció i el manteniment de la unitat popular.

Reivindiquem la Festa Major com un moment per compartir el carrer i les reivindicacions de tot un poble. Unes festes populars arrelades i viscudes són el millor símptoma d’una societat viva, activa i combativa.

Visca la Festa Major! Visca Sitges! Visca la terra!

Aquesta serà, de ben segur, una de les últimes, sinó l'última, Festa Major on l'Esquerra Independentista fa una crida a penjar les estelades a cada balcó de la vila.