La CUP-Sitges davant l’aprovació inicial de les OOFF i la retirada de l’ordre del dia del Pressupost 2015

El passat ple municipal, havia de ser el ple de l’aprovació entre d’altres, dels Pressupostos Municipals per al 2015, plantilles i de la relació de llocs de treball, però finalment aquests i fins a quatre punts més varen ser eliminats de l’ordre del dia al no haver estat fiscalitzats o tenir vot desfavorable per part de la intervenció municipal. Aquest fet al nostre entendre dóna una sensació de descontrol i/o improvisació per part del govern en aspectes de gran importància que no es acceptable pel bé de la institució municipal, per aquesta raó des de la CUP hem demanat explicacions públiques tan aviat s’hagi valorat les raons que han portat a aquesta esperpèntica situació.

Davant d’aquesta retirada massiva de dictàmens el debat important del ple d’octubre es va donar al voltant de la proposta d’Ordenances Fiscals 2015. En aquest punt, des de la CUP es va demanar la retirada del mateix, ja que considerem que no té sentit l’aprovació dels ingressos sense tenir gaire clar quines seran les necessitats de despesa, i per tant, quin marge de maniobra existeix en la negociació de taxes, impostos i preus públics. Davant la no retirada del dictamen, la CUP vam mantenir el nostre argumentari en favor d'una fiscalitat progressiva, que beneficies a les classes populars i uns preus públics que facilitin la seva tasca a les entitats socioculturals sense ànim de lucre. Davant la possibilitat d’estudiar-ho i entenent la proposta del govern com sensiblement millor que les ordenances actuals, des de la CUP vàrem decidir per tal de facilitar el procés de negociació abans de l’aprovació definitiva abstenir-nos, tot deixant clar que sense una modificació substancial serà molt complicat cap altre vot que no sigui el negatiu en la votació final, ja que ni aspectes tan vitals com la relaxació de la pressió fiscal sobre les ja massa escanyada classe treballadora de la nostra vila estan actualment contemplats.

De fet, aquesta línia d’actuació era la mateixa que portàvem per al debat de pressupostos, no els veiem actualment aprovables per part del nostre grup, però que estem disposats a facilitar els passos previs a l’aprovació definitiva davant el compromís del govern  d’estudiar la possibilitat de reduir el retorn anual de deute i de destinar uns majors esforços a aspectes que des de la CUP creiem actualment prioritaris com són benestar social, ocupació i habitatge.

En l’apartat de mocions del mateix Ple se’n varen presentar dues, una per part del PSC i l’altre per part de la CUP, en la línia d’atacar la línia regressiva en tant a drets que duu a terme el govern espanyol. En aquesta línia des de la CUP es va donar suport a la proposta del PSC de demanar al PP la retirada del recurs contra la llei de l’avortament aprovada l’any 2010 pel govern Zapatero, tot i deixar clar que no entenem la proposta “Zapatero” com l’eina per a garantir el dret sobre el propi cos de la dona, però entenent-la, això si, com un pas molt més a prop que les fatídiques propostes de la llei “Gallardón” o les anteriors legislacions.

La moció presentada pel nostre grup, anava a exigir la retirada de la suspensió cautelar a instàncies del Partit Popular sobre la moció de pobresa energètica aprovada al Parlament de Catalunya, la qual vol evitar el tall dels subministraments elèctrics o de gas per motius d'impagament de famílies durant els mesos de l'hivern.

Ambdues mocions vares ser aprovades amb els vots contraris del representant del Partit Popular al consistori.