Un Ple de setembre d'interessos amagats i ajudes a empreses privades a costa dels serveis i interessos públics

Després de la celebració del passat Ple municipal que va tenir lloc al nucli de Garraf, des de la CUP volem fer les següents consideracions i argumentacions dels posicionaments adoptats:

Primer, no entenem la intenció de bonificar aproximadament el 85% del IBI als ports esportius de Sitges en un moment de retallades i per aquesta raó ens vam oposar a la declaració d'aquests com a Bens d'Interès Econòmic i Cultural.

Un segon punt que vam mostrar la nostra disconformitat és la creació d'una comissió tècnica per estudiar una proposta de modificació del Pla General de Garraf. Aquesta modificació, que proposa entre d'altres un augment de població del 41%, va ser presentada als grups municipals i al general de la població pel govern com una proposta del Consell Municipal de Garraf, fet totalment fals i que va haver de ser rectificat a instancies de la nostra Candidatura. Aquest fet el considerem molt greu ja que sembla que es vulgui aconseguir per part del govern una legitimitat ciutadana que realment no té. Més enllà d'aquest “joc”, ens preguntem quin és l'interès especial de l'actual govern en aquesta proposta, una actitud que va en la línia de les declaracions de la Regidora d'Urbanisme a Televisió de Catalunya sobre la intenció de donar totes les facilitats per tal d'urbanitzar la zona de l'Aquàtic Paradís o el projecte de la Bòbila II. Propostes com aquestes van en la mateixa línia de les polítiques especulatives que han dut al nostre municipi, i tot el país, a l'actual context de crisi econòmica, social i política.

En aquest Ple també es va presentar per urgència una modificació de crèdit per tal d'amortitzar prop de 4 milions d'euros de deute bancari. La proposta que va ser aprovada amb l'únic vot en contra de la CUP ja que considerem que, mentre existeixin necessitats socials, el pagament del deute a una banca que ja ha estat rescatada amb diners públics ha de ser un factor secundari. Som conscients que l’actual legislació, esdevinguda de la modificació de la Constitució espanyola, obliga als consistoris a prioritzar el deute bancari, però també entenem que davant una llei tan brutalment injusta cal plantar cara.

Per últim i ja en l'apartat de mocions, des de la CUP vam donar suport a les mocions presentades contra la reforma electoral municipal que pretén endegar el PP per a l'elecció d'alcaldes sense una majoria de vots al ple municipal i contra la privatització del servei d'ajuda a les drogodependències del Garraf.