126.219 veus aconsegueixen irrompre al Parlament

La CUP-AE aconsegueix entrar al Parlament amb 3 representants. 576 sitgetans i sitgetanes (un 4.71%) confien en el projecte de la Unitat Popular, que assoleix un gran resultat al conjunt del Garraf (3.989 vots, 5.95%).

Des de la CUP-Sitges valorem molt positivament els resultats assolits en aquestes eleccions. Tan sols fa 50 dies des que vam decidir posar en marxa centenars d’assemblees obertes a tot el territori per debatre la necessitat de concórrer a aquestes eleccions. Posteriorment, el 13 d’octubre, vam decidir a l’Assemblea Nacional de la CUP a Molins de Rei participar-hi definitivament. El fet que les eleccions es convoquessin de forma anticipada i que, per tant, tinguéssim un marge molt estret de maniobra no ens ha impedit aglutinar a través del debat assembleari diferents punts de vista de l’esquerra sota el paraigües de la Unitat Popular, a més d’aconseguir expandir-nos arreu del Principat per arribar també allà on no hi ha hagut mai nuclis locals de la CUP.

Tenint en compte aquests factors, des de la CUP-Sitges valorem que tan sols la posada en marxa d’una campanya així ja ha estat un èxit per si sol. Durant aquestes setmanes tan intenses hem viscut una sinergia entre diferents agents i actors socials al voltant de la candidatura de l'esquerra més combativa i rupturista, al voltant de la Unitat Popular. Hem vist com centenars de persones no militants de la CUP han posat hores i hores del seu temps per invertir-lo en fer una campanya el més ambiciosa possible. Hem vist també com naixien Grups de Suport a la candidatura arreu del territori, i allà on anteriorment no hi havia cap nucli actiu s’establien els embrions del que en els propers mesos o anys seran desenes de noves Assembles Locals de la CUP.

La cirereta del pastís de tot aquest procés d’aglutinació de forces han estat sens dubte els resultats electorals. S’ha assolit la xifra rècord de 126.219 vots, la més alta en els darrers anys per a una formació que es presentava per primer cop. Aquests vots s’han traduït en 3 representants, que no han estat més atesa la pujada de la participació, fet que veiem amb bons ulls però al mateix temps creiem que aquesta pujada no pot desviar l’atenció dels centenars de milers de persones que segueixen sense sentir-se representades per l'actual règim.

Per altra banda no hem de passar per alt que la llei d’Hondt ha suposat que els escons aconseguits per la CUP-AE siguin els més cars d’aconseguir. Han calgut 126.219 vots per assolir 3 escons, és a dir, 42.073 vots per escó, molt per sobre dels resultats de les primeres forces polítiques, CiU, ERC i PSC, les quals han necessitat només 22.247, 23.633 i 26.167 vots per assolir cada escó, respectivament.

Des de la perspectiva local, valorem molt positivament també els resultats a Sitges, on la CUP-AE ha assolit 576 vots (4,71%), a tan sols 46 vots dels resultats de les darreres municipals, fruit d'una campanya que ha anat de menys a més. Això situa Sitges com la vuitena vila del Principat amb un millor percentatge de vot emès per a la CUP-AE.

Cal destacar els grans resultats assolits a nivell del Garraf, on hem sumat 3.989 vots (5.95%), essent la tercera comarca amb un tant per cent més elevat de vot a la CUP-AE, només per darrere de les comarques del Priorat (8,70%) i el Pallars Sobirà (6,36%). També a l'Alt Penedès s'ha superat el 5%, esdevenint claus per a l'entrada al Parlament.

Des d’aquí felicitem públicament el nou diputat al Parlament, el company Quim Arrufat, que fins ara era regidor a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i que ha entrat com a número tres de la llista per Barcelona. Seguint els principis d'acció política aprovats durant la darrera assemblea, en Quim deixarà la seva acta de regidor a l’Ajuntament de Vilanova per tal de no acumular dobles càrrecs, de forma inversa al que fan la resta de partits.

Finalment volem mostrar el nostre agraïment a totes aquelles persones que han dipositat la seva confiança en el projecte polític rupturista de la CUP-AE.
Ens seguirem trobant als carrers, als Ajuntaments, i des d’ara, també al Parlament!