Notícies de Sitges

La Candidatura d'Unitat Popular vol treure a la llum les negociacions que les darreres setmanes han obert els grups municipals de l'oposició, liderades per Junts per Sitges, per tal de tombar el Govern vigent sorgit del sufragi dels sitgetans i sitgetanes el passat mes de maig de 2019 i format per Esquerra Republicana de Catalunya, Sitges Grup Independent i Guanyem Sitges, confluència municipalista de l’esquerra transformadora local on participa la CUP juntament amb independents, Sitges en Comú i MES.

Aquesta és una papereta diferent, l'única que s'ha allunyat dels personalismes i les quotes de poder que han portat a la presentació de 13 llistes a Sitges.

Des de la CUP denunciem l’operatiu repressiu iniciat per l’Ajuntament i la Conselleria d’Interior que consisteix en perseguir els manters amb la Policia Local i seguretat privada amb gossos.

La via policial s’ha demostrat sempre inefectiva, no aporta solucions reals i només deriva en repressió. Les multes i detencions que puguin rebre els venedors ambulants no fan més que aprofundir les escletxes econòmico-socials entre la ciutadania present al nostre territori i allunyar-los del mercat laboral reglat.

Ni a Sitges, ni al Garraf, ni enlloc. No hi ha lloc pel feixisme, el racisme i el masclisme als nostres carrers. Aquesta és la postura de tots els col·lectius antifeixistes de la vila i de l'àmplia majoria dels sitgetans i sitgetanes.

La CUP de Sitges vota en contra de la proposta d'Ordenances Fiscals (OOFF) que el govern local ha proposat pel proper any 2019 i que es va debatre al Ple Municipal Extraordinari celebrat ahir al vespre.
La proposta del govern municipal d'atorgar una subvenció directa de 150.000€ a l'empresa Jet Management, organitzadora del Festival Jardins de Terramar, ha encés totes les alarmes entre els grups municipals.

Tan és així, que els grups de la CUP, Sitges en Positiu, Nou Horitzó, Sitges Grup Independent i la regidora no adscrita Carme Gasulla; han demanat al Secretari General de l'Ajuntament que emeti un informe sobre la situació.

En una carta enviada a l'assemblea local de l'ANC, la CUP explicava la seva negativa a formar part de la llista unitària sobiranista proposada fa unes setmanes per l'Assemblea.

La CUP, alhora, manifestava el seu compromís en la defensa de la República i els drets democràtics i civils davant l'embat repressiu de l'Estat Espanyol. Per això comunicava a l'ANC el desig de la candidatura de l'Esquerra Independentista de continuar treballant plegades en les moltes lluites que són compartides.

Les Botigues decidiran i això és molt en el context polític que vivim avui dia. Des de la CUP volem posar de manifest la gran rellevància que siguin els veïns i veïnes del nucli de Les Botigues els que decideixin sobre el seu futur a Sitges o a Castelldefels.

La CUP no es posiciona ni pel SÍ ni pel NO però sí a favor d'una gran mobilització popular per sobrepassar de molt el mínim de participació fixat, assolint així el màxim de consens social en una decisió que pot ser transcendental per la ciutadania de Les Botigues.

1. Demografia i model de poble

Per començar, cal dir que plantejar un horitzó demogràfic de 40.000 habitants dins la vigència del Pla (2018-2027) ens fa témer una perillosa grandiloqüència en la planificació. Cal tenir en compte que ni amb la màxima construcció prevista urbanísticament Sitges arriba a aquest nombre d'habitants i que, si fos així, en 10 anys la vila augmentaria en un 33% el seu nombre d'habitants, fet difícilment assumible administrativament, en matèria de convivència i medi-ambientalment.

El passat 16 de setembre de 2017, es va celebrar a Sitges un debat sobre el referèndum de l’1 d’octubre, organitzat per diferents formacions polítiques sitgetanes. L’acte s’emmarcava en el legítim exercici de la llibertat d’expressió i participació política i tenia com a objectiu plantejar un debat a peu de carrer sobre el referèndum des d’una perspectiva d’esquerres.

Pàgines