Notícies de Sitges

En una carta enviada a l'assemblea local de l'ANC, la CUP explicava la seva negativa a formar part de la llista unitària sobiranista proposada fa unes setmanes per l'Assemblea.

La CUP, alhora, manifestava el seu compromís en la defensa de la República i els drets democràtics i civils davant l'embat repressiu de l'Estat Espanyol. Per això comunicava a l'ANC el desig de la candidatura de l'Esquerra Independentista de continuar treballant plegades en les moltes lluites que són compartides.

Les Botigues decidiran i això és molt en el context polític que vivim avui dia. Des de la CUP volem posar de manifest la gran rellevància que siguin els veïns i veïnes del nucli de Les Botigues els que decideixin sobre el seu futur a Sitges o a Castelldefels.

La CUP no es posiciona ni pel SÍ ni pel NO però sí a favor d'una gran mobilització popular per sobrepassar de molt el mínim de participació fixat, assolint així el màxim de consens social en una decisió que pot ser transcendental per la ciutadania de Les Botigues.

1. Demografia i model de poble

Per començar, cal dir que plantejar un horitzó demogràfic de 40.000 habitants dins la vigència del Pla (2018-2027) ens fa témer una perillosa grandiloqüència en la planificació. Cal tenir en compte que ni amb la màxima construcció prevista urbanísticament Sitges arriba a aquest nombre d'habitants i que, si fos així, en 10 anys la vila augmentaria en un 33% el seu nombre d'habitants, fet difícilment assumible administrativament, en matèria de convivència i medi-ambientalment.

El passat 16 de setembre de 2017, es va celebrar a Sitges un debat sobre el referèndum de l’1 d’octubre, organitzat per diferents formacions polítiques sitgetanes. L’acte s’emmarcava en el legítim exercici de la llibertat d’expressió i participació política i tenia com a objectiu plantejar un debat a peu de carrer sobre el referèndum des d’una perspectiva d’esquerres.

En iniciar el Ple municipal d'ahir dilluns, la CUP de Sitges vam llegir el següent comunicat i vam abandonar la sessió plenària denunciant l'ofensiva repressiva i antidemocràtica de l'Estat Espanyol, per la dignitat del nostre poble i la llibertat de les persones preses.

El resultat de l'Assemblea Oberta convocada per la CUP de Sitges va ser un majoritari posicionament a favor de la continuïtat del Pacte d'Estabilitat signat ara fa un any amb el govern municipal.

La Candidatura d'Unitat Popular de Sitges ha anunciat que portarà a debat entre la seva militància i simpatitzants el Pacte d'Estabilitat signat ara fa un any amb el govern municipal.

L'anàlisi anunciat es farà a través d'una assemblea oberta a tota la militància i a aquelles persones simpatitzants de la candidatura que, sense tenir encara data definitiva, se celebrarà a finals de febrer, un cop hagi passat el Carnaval.

Des de la CUP de Sitges volem mostrar tot el nostre suport a Arran Sitges i No em toquis la Tecla davant les crítiques rebudes per la realització d'un mural a la Plaça de l'Ajuntament en motiu del passat 25N.
Al Ple municipal d'ahir vam poder veure com alguns grups polítics criticaven l'acció, una acció que denuncia les violències que pateixen diàriament les dones i que, sovint, són assumides amb tota normalitat per la societat.

Quan el feixisme campa lliurement pels carrers, no celebrem genocidis ni ocupacions racistes. A Sitges, el 12 d'octubre no celebrem res!

És per això que l'Esquerra Independentista de Sitges hem preparat diverses activitats per demà dijous 12 d'octubre. A les 11:30h. ens trobarem al Cap de la Vila per assistir a una classe d'història i, posteriorment, farem una botifarrada popular contra el feixisme al Carrer d'en Bosc, davant del Palau del Rei Moro.

L’1 d’octubre estem convocades al Referèndum per decidir el nostre futur com a poble. Tenim una oportunitat única per expressar-nos i ser protagonistes de la nostra història. Tenim a les nostres mans la possibilitat d’impulsar un Procés Constituent per construir una República que sigui la primera pedra d’uns Països Catalans sobirans, on ho puguem decidir tot.

Pàgines