CiU torna a hissar la bandera espanyola el 12 d’Octubre.

Un any més el Govern de CiU-PP-SGI-NH tornen a hissar la bandera espanyola durant el dia de la “Hispanidad”. Aquesta no és una novetat d’enguany, l’any passat el govern ja la va fer hissar després de que els sitgetans portéssim anys sense veure l’estanquera al nostre Ajuntament.

Tal i com ja ens té acostumats el Govern de dretes de CiU-PP-SGI-NH, el passat 12 d’Octubre, dia de “la ´Hispanidad” i la “Fiesta Nacional” va fer hissar la bandera espanyola a l’Ajuntament de Sitges. Des de la CUP primerament volem denunciar que amb el fet d'hissar aquesta bandera en tal dia tant assenyalat, comporta que l’Ajuntament participés en certa manera en la commemoració de l’esmentada festa. Una festa que no representa al poble català i que a més està sustentada en el record de la data en que es va iniciar un dels més grans genocidis humans i culturals de tota la història.

Denunciem públicament aquest fet, el qual provoca que les contradiccions nacionals dins del Govern de dretes s’accentuïn encara més. La coherència entre els seus fets i les seves paraules és totalment nul·la. Hem de recordar que, a petició de la CUP, des del Ple Municipal de Gener de 2012 Sitges es va declarar com a Municipi per la Independència, i la vila va entrar a formar part de l’Associació de Municipis per la Independència. Tanmateix posteriorment hem vist com aquesta condició no s’ha vist transportada al terreny dels fets i de la realitat.

Des de la CUP entenem que en política els pronunciaments han d’anar lligats als fets. Les accions polítiques han de correspondre a una línia determinada i sempre de forma coherent amb allò que es predica. Tanmateix el Govern de dretes de Sitges està demostrant que una cosa són les paraules i una altra de ben diferent els fets.

Poc després del pronunciament independentista del Ple hem vist diverses accions que el contradiuen totalment i el deixen en paraules buides de contingut. Exemple d’això va ser permetre el rodatge d’un anunci de la selecció de futbol de l’Estat Espanyol, pel qual no vam veure ni un sol euro o el fet de signar cartells donant suport a grans esdeveniments turístics que han succeït al poble en diversos idiomes excepte el català. També vam veure com el Govern en bloc va votar en contra d’una moció presentada per la CUP el Ple Municipal de Juliol de 2012 perquè l’estelada fos penjada durant el darrer 11 de Setembre a l’Ajuntament. La moció va comptar amb l’únic vot a favor de la CUP després que l’Alcalde Miquel Forns fes unes declaracions demanant directament a la resta de regidors que no es votés favorablement la moció. Com s’entén que CiU votés favorablement de la declaració de Sitges com a Municipi per la Independència i després no pugui votar perquè l’estelada onegi durant un sol dia a l’Ajuntament?

A aquests fets si ha de sumar ara una nova hissada de la bandera de l’estat que ens ofega i oprimeix socialment, políticament i econòmicament. Val la pena recordar que al penjar la bandera el Govern de CiU-PP-SGI-NH no esta fent un simple seguidisme d’anys anteriors sinó que, tot al contrari, han trencat la dinàmica que des de fa anys es seguia al municipi de no hissar l’estanquera a l’Ajuntament dels sitgetans i sitgetanes.

Des de la CUP som coherents i clars, i no volem caure en ambigüitats ni hipocresies a l'hora de predicar una cosa i després executar-ne una altra. Allà a on la CUP té alcaldies, com Viladamat (Alt Empordà) o Celrà (Gironès) entre altres, el passat 12 d’Octubre va ser un dia laborable com qualsevol altre i el dia festiu es va canviar al dia 9 d’Octubre, diada del País Valencià. És a partir de fets reals com aquests i no a partir de proclames buides de contingut i incoherents, amb els fets reals, que aconseguirem finalment ser lliures.