“Compte que ve el llop!” o Hara-kiri carnavalesc

Ara fa uns dies ha aparegut als mitjans locals la noticia de que l'Home dels Rècords, el conseller d'interior Felip Puig, vindrà a gestionar les rues carnavalesques de Sitges per tal de que aquestes puguin desenvolupar-se finalment amb ordre i tranquil·litat.

No ens estendrem gaire en els seus mèrits i trajectòria a l'hora de crear situacions surrealistes i carnavalesques, només cal posar el telenotícies cada dia i veure-ho per un mateix. No podem, però, evitar recordar tres exemples de la seva excelsa gestió garantint l'ordre.

L'última notícia que hem conegut relacionada amb l'Home dels Rècords ha sigut aconseguir que els mossos (és a dir, els que treballen en garantir l'ordre), després de manifestar-se varies vegades l'últim any sense que els facin ni cas (sic), hagin optat, entre altres accions sonades (un so castellà), per tallar l'Avinguda Diagonal de Barcelona per tal de fer sentir la seva protesta sindical. Per acabar-ho d'adobar i mostrant una esquizofrènia preocupant, el propi departament no ha dubtat de titllar aquestes protestes d'il·legals en declaracions als mitjans de comunicació.

Altres disbarats són el conflicte obert amb els funcionaris de presons, encarregats també de l'ordre dins de les presons; o l'okupació de la Ciutat de la Justícia eximint com a excusa un fals dictamen de l'Audiència Nacional. Senzillament impressionant! Un currículum espectacular sinó pel volum i qualitat de les actuacions, sí almenys pel quadre que en resulta de la suma de tot plegat. Tal qual com va dir un humorista espanyol molt famós i amb un humor molt de la mateixa corda: “pa chulo chulo, mi pirulo”.

Els guionistes del Polònia deuen estar al·lucinant amb la carrera de l'Home dels Rècord, doncs ni amb el tàndem Saura-Boada, antigues muses dels polonesos a Interior, ni rebuscant en el fons creatiu dels Monty Pyton o dels germans Marx, referents d'aquest tipus d'humor surrealista; haurien arribat mai a imaginar tan altes quotes de despropòsit com les que ha assolit l'home del bat de beisbol en poc més d'un any de feina.
I ara sembla que l'Home dels Rècords ve a organitzar el dispositiu de seguretat de la nostra festa i la “Nova Majoria” està orgullosa de rebre'l. Potser és un canvi de rumb en l'estratègia publicitària del Carnaval de Sitges basada en la disbauxa, les protestes laborals i els cops de porra mentre els mossos fan fora el Carnestoltes de l'Ajuntament per okupar-lo ells.

No volem ni imaginar quina en té pensada. No, no volem i demanem que no ho faci, ho demanem si us plau. Si volem una festa cívica, alegre i tranquil·la, convindrem totes a convidar-lo com espectador (que s'uneixi a la cua de foranis famosos) però que no vulgui dirigir res o haurem begut oli.