CUP i UM9 presenten coalició a la comarca del Garraf

La CUP de Vilanova, la CUP de Sitges i UM9 de Sant Pere de Ribes han formalitzat l’acord de presentar-se com a formació conjunta al Consell Comarcal del Garraf sota el nom de CUP-UM9. L’acte s’ha celebrat aquest divendres a la Masia d’en Cabanyes, seu de les reunions de l’ens supramunicipal, sense la presència dels mitjans de comunicació, una absència que ha lamentat el grup.

L’acord marca el full de ruta a seguir al Consell Comarcal des de les polítiques d’esquerres i la unitat popular. “El document no respon a un moment de conveniència electoral, sinó que és fruit d’experiències compartides  i projectes treballats entre les tres formacions de temps enrera”, ha explicat el regidor i cap de llista de la CUP de Vilanova, Quim Arrufat. Dels 9 punts que tracen l’acord, destaca la voluntat d’impulsar un canvi en les maneres de fer al Consell, per a que esdevingui un espai de debat polític, sense política de despatx; el foment de les polítiques generadores de llocs de treball encaminades a reforçar el teixit productiu i el comerç de proximitat i la priorització d’una inversió urgent en sanitat a la comarca.

El conseller comarcal d’UM9, Joan Torrents, ha incidit en la necessitat de replantejar el model d’ens comarcal existent, “basat en servir de simple gestor de serveis” i ha criticat que els representants comarcals “comptin amb incentius econòmics per assistir a les comissions”. CUP-UM9 aposta per redefinir el Consell com a espai de discussió als municipis amb la participació de la ciutadania.

El cap de llista de la CUP de Sitges, Òscar Ortiz, com a membre de la llista més jove que es presenta a les properes eleccions municipals, ha donat una empenta al grup: “estem aglutinant el moviment popular des del seu espai natural, el carrer, i la regeneració al Consell Comarcal és indispensable per acostar la ciutadania a les institucions que els representen”.

Des d’UM9, la regidora i cap de llista, Anna Gabaldà, ha fet una lectura en positiu de la feina a fer plegats. Gabaldà assegura que és prioritari “establir paràmetres d’actuació encabint tots els habitants de la comarca, no només els propis de cada un dels sis municipis”. “L’aposta és aprofitar les potencialitats de totes les nostres viles per enfortir els Països Catalans . La voluntat és crear l’imaginari col·lectiu de la comarca per defensar el territori, defensar la sanitat i l'ensenyament públics, dotar-se d'infraestructures culturals i treballar pels drets socials”, ha assenyalat Gabaldà.