Des de la CUP diguem no a la seva contrareforma laboral

Des de la CUP-Sitges, volem fer palesa la nostra frontal oposició a aquesta contrareforma laboral, la qual és el major atac als drets dels i les treballadores d'ençà els Pactes de la Moncloa.

Aquest nou atac, el qual es recolza en una crisi d'un sistema econòmico-productiu injust, provocada per la classe dominant; la qual, a més, veu afavorits els seus interessos de classe amb aquesta contrareforma.

Han estat les polítiques del «laissez-faire» les que ens han dut a aquesta situació, han estat aquestes polítiques de màniga ampla amb la patronal les que han dut a la classe treballadora i als estaments públics a la misèria, ha estat la nacionalització del deute privat de les grans  financeres les que han creat la problemàtica del deute públic. Ha estat tot aquest dogmatisme neoliberal el responsable, i quina ha estat la seva solució? Més neoliberalisme. Ens tornen a repetir els lemes que escoltàvem als anys 80, amb la doctrina del TINA (There Is Not Alternatives), repetint de manera digne del mateix Goebbels que no existeixen alternatives, però això ja es va demostrar fals quan ho deien Thatcher i Reagan i ho segueix sent quan ho diuen Merkel, Sarko, Rajoy o Mas.

No ens deixem enganyar, amb aquesta nova legislació laboral, no es té cap intenció de treballar en la direcció de la creació d'ocupació estable i de qualitat, en tot cas es tot el contrari, crear unes condicions laborals per una majoria de la població de misèria i precarietat, per tal de que una majoria benestant pugui gaudir de major riquesa i poder. Són els diferents punts que s'extreuen d'aquesta reforma els que ens mostren aquesta clara intenció, aspectes com.

-     La rebaixa de la indemnització per acomiadament improcedent de 45 a 33 dies per als nous contractes, amb un màxim de 24 mensualitats (abans 42) i una acomiadament procedent de low-cost de 20 dies per any amb un  màxim de 12 mensualitats.

-     Situa a les ETTs com a agencies de col·locació. Intermediació que només buscarà els seu propi benefici econòmic.

-  Impulsa un contracte indefinit amb un període de prova d'un any. Període on no caldrà preavís en l'acomiadament i no es pagarà cap tipus de indemnització.

-   Impulsa un contracte a temps parcial, facilitant la contractació precària i només amb la intenció de poder maquillar de manera barroera les dades d'atur. També es fomenta la flexibilitat, impulsant la mobilitat funcional i la modificació de les condicions de treball.

-  Prioritza el conveni d'empresa sobre el sectorial, devaluant així la negociació col·lectiva i apropant-nos a la negociació individualitzada de les relacions laborals.

-  Permet que les empreses es saltin el conveni només justificant nou mesos de minva en els guanys, condició amb la qual qualsevol acomiadament es converteix en procedent.

-  No serà necessari l'aprovació per part del govern per tal de dur a terme un ERO, només dependrà de la voluntat de l'empresa.

-  Incentiva l'acomiadament i no l'ocupació, alhora que facilita la imposició de condicions laborals que recorden a altres temps.

Aquests només son uns pocs exemples d'aquest nou atemptat contra els drets laborals i sindicals més bàsics, amb el que ens torna a quedar ben clar en favor de qui legisla el govern ultradretà espanyol del PP i els seus aliats de CiU al Principat.

Des de la CUP, donarem suport a totes les mobilitzacions que es duguin a terme per tal d'aturar aquesta aberració legislativa, pròpia de governs autoritaris que governen per una minoria en detriment i sense escoltar a la majoria social. Així mateix durem a terme tot els que sigui possible per tal d'afavorir l'aïllament dels partits que donen suport a aquestes propostes neoliberals i la denúncia dels seus interessos de classe.