Desunió, lluites internes i duríssimes critiques dins el Govern de Sitges

La desunió entre els partits del Govern és tal que ha traspassat les barreres de l’Ajuntament fins a arribar als mitjans de comunicació locals i a les xarxes socials. En els darrers dies han volat punyalades dins dels murs de l'Ajuntament. Algunes d’aquestes declaracions han estat realment reveladores sobre la situació real del govern de Sitges.

D’aquesta manera els sitgetans i sitgetanes hem pogut saber que dins de CiU existeix, segons un comunicat de Nou Horitzó, “una lluita amagada per ocupar el lloc del Sr. Batlle, des d'una regidoria important”. A partir d’aquest comunicat també descobrim els draps bruts dels regidors del PP, en aquest sentit Nou Horitzó destaca que “el PP no poden anar tirant pedres als seus companys de govern, però es clar, estan acostumats a fer-ho, ja que entre ells ho fan a diari. Què es pot dir d'un partit que entre els seus regidors no es parlen, i entre ells els insults vagin a dreta i esquerra.”

Aquest contundent i revelador comunicat de Nou Horitzó és una resposta a una carta a l’ECO de Sitges del Partit Popular on criticava l’actitud dels seus socis de Govern davant del dictamen de la recuperació dels topònims històrics. En aquella carta el PP parlava en to burleta de la llarga trajectòria del regidor Lluís Mercè i de la dimissió de part de la junta executiva de SGI.

Posteriorment a tots aquests fets i a la votació en que es van recuperar els topònims històrics el regidor Llompart va fer unes declaracions publicades a diferents mitjans locals i comarcals anunciant que obrien un període de reflexió per valorar la seva permanència en el Govern. Llompart aprofitava l’avinentesa per carregar novament contra CiU declarant que “CiU ha utilitzat aquest tema com a cortina de fum per tapar la mala gestió que està duent a terme en les seves àrees de govern, que no estan funcionant prou bé.”

Totes aquestes declaracions públiques i a l’abast de tots els sitgetans i sitgetanes posen de manifest la situació real dins del Govern de dretes de Sitges: desunió, desconfiança, tensions internes i lluites de poder. A més, la manera com s’han anat produint aquests comunicats i declaracions, diu molt poc en quant a la seriositat i la capacitat de treball dels partits que governen Sitges.

Arribats en aquest punt en que els draps bruts han sortit a la llum, des de la CUP fem les següents reflexions que, per altra banda, són les mateixes que ja hem anat fent amb anterioritat:

• En les setmanes posteriors a la investidura ja vam denunciar el perill que suposava donar al PP uns nivells tan alts de poder, tot atorgant-li regidories de gran pes. Després de dos anys, la realitat ha acabat esclatant i superant amb escreix les previsions, els actuals esdeveniments i el recent canvi de cartipàs ho demostren.

• Avui la situació del Govern de Sitges és insostenible, tenim un Govern totalment dividit, engolit per les picabaralles internes i les lluites de poder i, el que és més greu, totalment paralitzat pels estira-i-arronses entre els quatre partits que el formen. Més que una majoria estable, tenim un corral ple de galls que no deixen de picotejar-se la cresta els uns als altres.

• Apostem per un Govern local en minoria que hagi de portar els punts importants a un verdader debat al Ple, tot buscant suports puntuals a l’oposició per assolir la majoria necessària. D’aquesta manera, després de dos anys, començaríem a veure debat polític i una mica de democràcia a la nostra Vila, fet que fins ara no ha succeït per culpa de la majoria absoluta de la “Barallada” Majoria.