Diada històrica també a Sitges

Hem viscut a Sitges un cap de setmana ple d'activitats, reivindicacions i reafirmació nacional. Fins a 150 persones s’acostaren a l’Hort de Can Falç per disfrutar del sopar popular, l'acte polític i el concert de Cesk Freixas el diumenge a la nit. L’endemà eren uns 300 els sitgetans i sitgetanes les que acudien a la tradicional Marxa de Torxes en homenatge als qui han mort lluitant per la llibertat del nostre poble i els nostres drets.

Enguany podem afirmar que els actes no oficials de celebració de la Diada han estat un èxit històric de participació. Des de la Comissió Onze de Setembre, de la qual els col·lectius de l’Esquerra Independentista en formen part, s’havia organitzat una Diada ambiciosa a la qual han respòs amb èxit els sitgetans i sitgetanes.

El passat diumenge 9 de setembre, més de 150 persones s’acostaren al sopar i a l’acte polític organitzat a l’Hort de Can Falç. Els discursos polítics van ser pronunciats pel regidor de la CUP-Sitges Òscar Ortiz, el portaveu d'Unitat Municipal 9 de Ribes Joan López i els companys Iñaki Gil de San Vicente, membre de l'esquerra abertzale i un dels grans pensadors marxistes de la península, i Carlos Morais, membre de l'organització d'esquerres gallega Primeira Linha. Tots quatre parlaments es van centrar en la necessitat d'articular un moviment de bases fort que contempli la lluita conjunta tant nacional com social, defensant així els drets nacionals dels Països Catalans i els drets socials de la totalitat dels qui vivim en aquesta terra.

Al finalitzar l’acte polític fou el torn del cantautor penedesenc Cesk Freixas, qui va oferir un concert de més d'una hora amb el qual presentà el seu últim treball Tocats pel foc davant dels nombrosos assistents que a aquella hora ja s’aplegaven a l’Hort de Can Falç.

L’endemà a la nit, una nova edició de la Marxa de Torxes recorria els carrers més cèntrics de la vila per reivindicar la lluita per una terra lliure i per recordar a tots els lluitadors per la llibertat del poble català. La Marxa va iniciar-se a l’ermita de San Sebastià i va congregar en el seu inici a unes 200 persones a les quals es van anar sumant veïns a mida que avançava en el seu recorregut fins a acabar aglutinant a la Fragata fins a 300 persones, punt final de la Marxa. L’acte va concloure amb la lectura del manifest, l'ofrena floral als caiguts en defensa de la Terra i el càntic sentit de Els Segadors.

El mateix 11 de setembre al matí, la CUP-Sitges i l'Esquerra Undependentista va participar per primera vegada a l'ofrena floral institucional de manera conjunta i rebutjant fer l'ofrena com a membres del consistori al costat de la resta de partits polítics amb representativitat a l'Ajuntament. La CUP i l'Esquerra Independentista no podríem fer altra cosa sinó desmarcar-nos d'aquells partits que insulten el nostre himne nacional, critiquen aquells sitgetans i sitgetanes que lliurement aposten públicament per la independència o apliquen per unes polítiques socials clarament contràries a la majoria dels i les sitgetanes.

Des de la CUP veiem amb orgull i il·lusió com any rere any es van consolidant els actes independentistes i reivindicatius a la vila ens els dies previs a la Diana Nacional del Principat de Catalunya, quan no fa gaire temps no hi havia activitat a Sitges en aquestes dates prèvies. Aquest fet representa la consolidació de la creixent voluntat de llibertat dels catalans i concretament dels sitgetans i sitgetanes.