El 12 d'octubre res a celebrar i molt a combatre

Fa anys que denunciem la “celebració” del 12 d'octubre com una festivitat carregada de continguts imperialistes, franquistes i propis d'aquell espanyolisme més ranci i ancorat en temps passats que s'enorgulleix de l'aniquilació dels pobles americans i de pertànyer a la “raza” espanyola.

Però enguany, davant dels anhels de llibertat del poble català, estem veient com tan el feixisme de l'àguila, el jou i les fletxes com l'espanyolisme de les retallades, la constitució i la falsa democràcia; s'organitzen massivament per ocupar Barcelona i fer visible una “majoria silenciosa” inexistent i que necessita d'autocars carregats de violents i seguidors de Franco i Primo de Rivera per fer-se sentir (i esperem que no patir).

Els atacs a la Llibreria Blanquerna de Madrid del passat 11 de setembre, les concentracions i paradetes d'apologia feixista a escoles públiques i les declaracions que atien l'odi i a la violència contra els catalans; no han sigut suficients per frenar les concentracions “en defensa de la unidad de España” a Barcelona ni els homenatges als “mártires españoles del siglo XX” a Tarragona i molt menys per empresonar delinqüents o il·legalitzar partits i moviments d'extrema dreta.

Davant d'aquest increment de l'hostilitat i els atacs i negatives constants cap el camí inexorable i democràtic del poble català cap a la independència, l'Esquerra Independentista i tots aquells col·lectius i persones que treballen per la llibertat, la igualtat i, en definitiva, per un país lliure de feixisme i racisme; sortirem al carrer aquest 12 d'octubre no pas per celebrar res sinó per lluitar un dia més contra el feixisme.

Perquè el feixisme avança si no se'l combat! 12 d'octubre, res a celebrar!

Barcelona:

Concentració (Pl. Universitat, 12h.) en resposta a la manifestació feixista que està convocada a pl. Catalunya al matí, permesa per la Subdelegació del Govern i l'Ajuntament de Barcelona, on es preveu que hi participin 3000 militants i simpatitzants d'ultradreta vinguts d'arreu.

Acte antifeixista unitari (Pl. Sant Jaume, 19h.)

Tarragona:

Manifestació 'Contra els feixisme i l'església colpista' (Estàtua dels despullats, 18h.) per fer front a la convocatòria que ha fet la Conferència Episcopal Española, per procedir a la beatificació de més de 500 màrtirs del s.XX a mans de republicans; convocatòria que comptarà amb la presència de diversos col·lectius d'ultradreta que aprofitaran aquesta data per presentar la plataforma 'La España en Marcha'.