El Govern aprova el pressupost amb el vot en contra de tota l’oposició

El vot en contra de la CUP al text és degut a dos grans motius: el pressupost ha estat elaborat de forma hermètica i d’esquenes a la població i a la resta de grups municipals. A més, aquest model de pressupost segueix la dinàmica d’augmentar impostos i reduir serveis.

Pressupost 2013, zero participació, més impostos i menys serveis. El pressupost d’enguany va ser aprovat de forma definitiva en el darrer Ple Municipal del 28 de gener amb l’únic vot favorable del Govern i el vot contrari de tota l’oposició. En el procés d’elaboració el Govern de dretes ha demostrat una gran manca de sensibilitat democràtica. CiU-PP-SGI-NH que durant l’any s’han omplert la boca parlant d'obrir les portes a models de democràcia participativa i d'apropar la política a la ciutadania; finalment van aprovar uns pressupostos sense cap tipus de treball amb l'oposició ni amb col·lectius ni la població de la vila. A més, van rebaixar el termini habitual d’al·legacions (30 dies) a la meitat, fent gala de la seva intenció d'allunyar el poble de la pressa decisió política i a la política del debat públic.

El pressupost no és més que la traducció econòmica de la voluntat política de qui governa, i com que des de la CUP ens hi hem oposat a les seves polítiques socioeconòmiques des de ben començada la legislatura, vam ser coherents oposant-nos a un pressupost sense alternatives, que segueix les línies de l'anterior amb una pujada d’impostos i la caiguda de serveis, tot tancant la porta a propostes de progressivitat per gravar més als que més tenen tal i com es va demostrar, per exemple, al denegar totes les propostes que vam fer sobre progressivitat fiscal a les Ordenances Fiscals 2013.

El pla Bòbila II contra el comerç de proximitat. El Govern va portar a aprovació provisional el pla Bòbila II, després de desestimar les al·legacions de veïns, comerciants i la CUP que demanaven l’aturada del projecte. El Pla Bòbila II suposarà la pèrdua de l’habitatge de protecció oficial que estava dissenyat al barri de la Bòbila per a construir-hi un centre comercial que inclourà una gran superfície a més de botigues, restaurants i una gasolinera.

La construcció d’aquest nucli comercial amb aparcament gratuït no només suposarà la pèrdua de l’habitatge de protecció oficial, sinó que també una gran competència pel petit comerç del centre, Poble Sec i la mateixa Bòbila els quals no tenen les mateixes facilitats d’accés ni d'aparcament. El dictamen va ser aprovat amb els únics vots favorables del Govern, des de la CUP ens oposem frontalment a aquest projecte i seguirem treballant per la seva retirada total.

Moció del PSC sobre projectes estratègics. El PSC va presentar una moció demanant la creació d’una comissió per l’estudi de “nous projectes estratègics” per a Sitges. L’esperit final de la moció buscava la recuperació de la vàlua de l’obra de govern feta per l’anterior executiu.

El PSC va centrar el debat principalment a la defensa del famós macroprojecte Quàlia, sobre el qual des de la CUP ja ens vam declarar qualiaescèptics fa dos anys per considerar-lo una gran màquina de vendre fum. Òscar Ortiz va argumentar el vot contrari a la moció declarant que “cal evitar la reproducció d’aquest model de desenvolupament econòmic caduc, cal que l’Ajuntament traci un full de ruta mitjançant la participació ciutadana basat en alternatives i no reproduir els macro-projectes venedors de fums”.