El Govern dels despropòsits: ni rumb ni coherència

El passat Ple va estar ple de despropòsits per part del govern de CiU i PP apujant l'IBI un 16% i utilitzant el fons de contingència després d'assegurar que no farien ni una cosa ni l'altra. També s’aproven les mocions de la CUP contra la repressió policial als Països Catalans i per l’oficialitat de les seleccions. Tanmateix el govern dóna l’esquena als ciutadans i tomba la moció de suport a la campanya #novullpagar. El torn de precs i preguntes va estar marcat per la falta de respostes.

Pujada d’un 16% de l’IBI. Si una cosa va quedar clara en el darrer Ple Municipal és la manca de coherència, previsió i rumb del Govern de dretes de Sitges. El primer exemple ens el van donar en apujar un 16% l’IBI quant fa uns mesos, tot i conèixer perfectament el forat a la caixa, es van cansar de repetir que no tocarien l’IBI si aplicaven la taxa d’escombraries. Tanmateix, avui la realitat és que han aplicat la taxa d’escombraries i han apujat un 22% l’IBI en un any de govern.

Si el dinamisme els ho permet, instem al govern a lligar aquesta pujada de l'IBI amb una política de progressivitat fiscal valenta i efectiva. Moltes famílies de Sitges els ho agrairan.

Ús del fons de contingència. Aquest va ser sens dubte el punt on els despropòsits del Govern més es van accentuar. La municipalització de la neteja i manteniment de les platges de Sitges, activitat que fins ara duia a terme CESPA, i de la qual ens n'alegrem; va desembocar en una gran sorpresa en conèixer com es financia l’impacte inicial d’aquesta municipalització: amb el famós fons de contingència de 300.000 € que el govern guardava gelosament per emergències.

Aquest acord es va signar tant sols 10 dies després que en anterior Ple Municipal el regidor d’hisenda Jordi Mas ens titllés a la CUP d’irresponsables en voler usar el fons de contingència per salvar i apuntalar alguns serveis socials del poble. Segons el regidor Mas el fons no es podia utilitzar per aquestes finalitats perquè havia de servir per les possibles catàstrofes i emergències que es poguessin donar al poble. Tot i aquell posicionament al cap de 10 dies els arguments del govern van fer un dels canvis dinàmics als quals estem ja acostumats.

Aprovació inicial ordenança municipal d’ús de les platges. El govern va portar a aprovació  una ordenança feta de cara a la galeria, sobrerregula molts aspectes que ja estan regulats per lleis d’àmbit supramunicipal, és inconcreta en altres punts i, a més, trobem en alguns casos excessiva. Especialment problemàtica és que l’Ordenança sigui inconcreta perquè en alguns casos no s’especifica exactament quines són les activitats prohibides deixant al parer del sancionador el fet d’aplicar la multa o no.

Moció contra la repressió policial als Països Catalans. Des de la CUP celebrem l’aprovació d’aquesta moció amb els vots a favor de PSC i CUP, l’abstenció de CiU i els vots en contra del PP. Amb l’aprovació Sitges es posiciona en contra dels abusos que estan patint els moviments socials dels Països Catalans darrerament amb l’únic objectiu de criminalitzar-los.

Moció en suport a l’oficialitat de les seleccions catalanes. La moció va ser aprovada per unanimitat de totes les forces amb excepció del vot en contra del PP. En aquest cas també celebrem el posicionament que va prendre el Ple i més en la situació actual d’inundació de simbologia espanyola que estem rebent en motiu de l’Eurocopa de futbol.

Moció en suport a la campanya #novullpagar. Després d’anys en que l’Ajuntament de Sitges ha demanat amb mil i una mocions al Ple que s’aconsegueixi una rebaixa al peatge dels túnels del Garraf o bonficacions per als ciutadans de Sitges, no s’ha avançat ni una sola passa ni en un aspecte ni en l’altre. Per això des de la CUP volíem que l’Ajuntament prengués un posicionament veritablement útil en la lluita contra l’abús dels peatges i es posicionés a favor de la campanya #novullpagar, prestant els serveis jurídics necessaris als afectats per les multes, la validesa de les quals encara està per demostrar.

Tanmateix aquesta votació va ser rebutjada per 17 vots en contra (govern de dretes i 4 regidors del PSC), 3 abstencions del PSC i l’únic vot favorable de la CUP. Aquesta votació va confirmar que davant la injustícia i l’abús que representen els peatges catalans desenes de cops ja amortitzats, el Govern i part del PSC va preferir situar-se al costat del lobby empresarial enlloc dels ciutadans que estan duent a terme la lluita popular de la campanya #novullpagar.

Precs i preguntes Des de la CUP vam realitzar un exhaustiu torn de control al Govern amb la realització d’una quarantena de preguntes entre aquelles que ens ha fet aribar la ciutadania i aquelles que hem elaborat nosaltres mateixos. En moltes d’elles el Govern de dretes va obviar el debat i ens faran arribar les respostes per escrit. Un cop aquestes ens siguin entregades es podran consultar al lloc web de la CUP (www.sitges.cup.cat).

Pregunta sobre la dimissió del regidor Castillo Degut als problemes interns a la policia local pel poc enteniment que hi ha amb el regidor Castillo i a unes declaracions recents d’aquest a on indicava que hem passat de tenir una policia puntera a un cos “dividit, desmotivat, cabrejat, enfadat i amb odis entre companys” vàrem preguntar directament al regidor si havia pensat en la dimissió. Tanmateix tots els assistents al Ple ens vàrem quedar sense poder sentir la resposta del regidor afectat degut a que el Batlle Forns no el va deixar ni tant sols intervenir, contestant ell mateix amb un simple “no”.