El paper de la CUP en el nou Ajuntament

Una vegada passat el període de valoració dels resultats electorals i el període dedicat a les diferents reunions per a la configuració del nou Govern Municipal. Des de la CUP volem fer una valoració pública del resultat dels pactes i posicionar-nos de cara a la propera legislatura

Aquests dies hem assistit a dues reunions amb aquells partits que ens ho han sol•licitat, el PSC i CiU. En aquestes reunions hem exposat que la nostra voluntat era la de no entrar en cap Govern ni donar suport a la investidura de cap altre partit. Aquesta decisió està basada en diferències claus entorn al model de vila proposat per PSC i CiU amb el que nosaltres tenim. El nou Ajuntament que sortirà aquest 11 de Juny estarà compost per les forces de la dreta sitgetana, catalana i espanyola. La CUP es situarà a l’oposició d’aquest nou Govern. Situació des de la qual farem una feina responsable defensant els interessos dels nostres ideals d’esquerra, independentisme i democratització de l’Ajuntament. Volem ser l’oposició del treball constant, tot portant al Ple els nostres compromisos electorals. Al mateix temps ens comprometem a vigilar cada pas del nou Govern, donarem suport a allò que creiem que beneficia Sitges i denunciarem tots els seus excessos.

L’alternança en el poder, que no el canvi real, ha arribat a Sitges. Veurem quins són els passos del nou Govern, tot i que veient els partits que el conformen ja ens imaginem quina línia seguiran.

Venen temps difícils i convulsos. Tan a nivell local com nacional, per la crisi, per les retallades que s’efectuen des de Madrid (PSOE) i des de Barcelona (CiU) i per l’atzucac nacional en que ens trobem des del fracàs del procés de l’Estatut.

Davant d’aquest escenari des de la CUP prenem el compromís de treballar dia a dia, des del Ple de l’Ajuntament i també des del carrer. Tot defensant les classes populars Sitgetanes, perquè no paguin justos per pecadors del desgavell econòmic que vivim avui dia. Aquest treball el realitzarem actuant amb la responsabilitat d’aquell que és conscient i coneixedor de quina és la realitat econòmica i social actual de Sitges.