El precari estat de la xarxa de clavegueram a la Riera de Ribes provoca vessaments periòdics d’aigües fecals

Les canalitzacions que enllacen amb la depuradora comarcal tenen un estat precari lamentable. Ni administracions locals ni l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) garanteixen un manteniment decent, fet que provoca el vessament periòdic d’aigües fecals en un espai catalogat dins la Xarxa Natura 2000 situat a pocs metres d’una zona residencial.

Les imatges parlen per si soles, es tracta de les conseqüències de l’últim vessament d’aigües fecals que ha patit la xarxa de clavegueram canalitzada per sota de la Riera de Ribes que connecta amb la depuradora comarcal. Aquesta xarxa té cada 100 metres una tapa de registre com la que es veu a la imatge, les quals cada cop que hi ha fortes pluges acaben desbordant permetent el vessament d’aigües residuals.

Aquesta situació, que succeeix des de fa 15 anys, encara és més escandalosa si tenim en consideració que aquest espai és part de la Xarxa Natura 2000, i a més, té una zona residencial ben propera com és el barri de Rocamar, amb tots els evidents problemes d’insalubritat que comporten els vessaments.

Des de la CUP denunciem l’escandalosa manca de manteniment de les canalitzacions per part de l’ACA. Denunciem que el darrer vessament, del 20 de gener d’enguany, s’ha produït a escassos metres de la zona residencial, al pas de la Riera pel Carrer Veneçuela, entre els termes municipals de Sitges i Ribes.

Denunciem també que després de la insistència dels veïns, l’ACA és limites a usar unes cadenes per tal de fixar de nou les tapes de registre (imatge superior) sense arreglar en cap cas el problema. I finalment denunciem l’actuació passiva dels Ajuntaments de Sitges i Ribes i les Roquetes els quals no donen cap suport als veïns en les seves demandes d’un millor manteniment per a posar fi a aquest escàndol ecològic.