Els tics menys democràtics de la “Nova Majoria”

El Govern aprova que l’establiment i la modificació dels preus públics dels serveis que ofereix l’Ajuntament de Sitges deixi de ser objecte de debat i aprovació pel Ple Municipal per ser tractat únicament en la Junta de Govern. La Nova Majoria ja pot modificar els preus d’esquenes al debat plenari.

Un dels punts que va portar més confrontació al darrer Ple del 26 de març, va ser l’aprovació que proposava el Govern pentapartit del dictament mitjançant el qual quedava anul·lat el control dels preus públics pel Ple Municipal per passar a controlar-se únicament per la Junta de Govern. D’aquesta manera el Govern es salta el “tràmit” de debat al Ple Municipal i pot modificar els preus dels serveis públics sense cap control plenari per part de l’oposició.

El dictamen, que va ser aprovat pels vots favorables de CiU, PP, SGI i NH, en front dels contraris de tota la oposició, permetrà establir o modificar les tarifes de preus de les Llars d’Infants, de l’Escola de Música, del Centre d’Adults, de la Piscina Municipal, i de fins a onze serveis municipals més. D’aquesta manera, el Govern podrà modificar el cost d’alguns serveis que utilitzin els ciutadans de Sitges donant l’esquena al debat plenari; tot fent minvar el debat públic i la transparència.

Des de la CUP, hem basat la nostra acció política en tres potes, i una d'aquestes és l'augment de la democràcia participativa i la transparència en la presa de decisions. Entenem que el debat polític enriqueix la vida associativa de la nostra vila, i apropa a la població a la política municipal i els polítics. Aquesta proposta és ben bé tot el contrari, es vol delimitar més la capacitat de decisió del Ple Municipal i marginar més encara a l'oposició del debat previ a la presa de decisions.

Per això ens vam oposar frontalment a aquesta proposta i vam demanar de manera formal que fos retirada de l’ordre del dia del Ple, en un exercici de responsabilitat democràtica, proposta que no va ser acceptada.

El regidor de la CUP Òscar Ortiz va fer palès el malestar que l’aprovació comportaria al declarar que “Ens sembla realment implantejable aquest punt i farà que sigui molt més difícil l'enteniment entre el nostre grup i el Govern del que ja és. De fet no entenem per quina raó es presenta un dictamen que comporta la pèrdua de competències del que ha de ser màxim òrgan decisori de la vila: el Ple Municipal. Els hi demanem que reflexionin”.

Amb l’aprovació de punts com aquest la “Nova Majoria” està portant la política just cap al camí contrari a on els ciutadans volen, van cap al camí de l’opacitat deixant de banda la transparència i la pluralitat.