Incompliments en la gestió de les Llars d’Infants

En el darrer Ple Municipal del 24 de setembre, sorgí a debat la situació de desgavell a les Llars d’Infants Municipals. El debat s’inicià degut a que el Govern de dretes de CiU-PP-SGI-NH ha intentat tornar a licitar la gestió de El Cercolet havent arribat al final del contracte amb Educare XXI, actual empresa gestora. Tanmateix, cap empresa ha volgut apostar en ferm per la licitació i finalment Educare XXI seguirà un any més amb el servei.

Compartim amb el Govern la valoració de que aquesta és una mala notícia per a tots els implicats, ja que l’empresa gestora va manifestar la seva voluntat de deixar el servei. Però fins aquí arriben els nostres punts d’entesa amb el Govern sobre la mala gestió d’un servei del qual l’Ajuntament n’és responsable malgrat tractar-se d’un servei privatitzat.

Educare XXI, està realitzant contínuament incompliments del plec de condicions del contracte de gestió del servei signat amb l’Ajuntament. Un exemple clar són els retards sistemàtics en els pagaments de les nòmines a les treballadores que, en alguns casos, arriben a més de 20 dies malgrat que les famílies paguen escrupolosament els preus públics establerts. Per la seva banda, el Govern de dretes i la regidora d’Educació Vinyet Lluís s’escuden, tal i com van fer el darrer Ple, en que aquest és un problema entre empresa i treballadores i que les obligacions de l’Ajuntament arriben només a estar al dia amb els pagaments a Educare XXI.

Des de la CUP entenem que l’Ajuntament, com a propietària final de les Llars d’Infants Municipals, i com una de les dues parts implicades en l’acord de concessió del servei, ha de ser responsable de que l’empresa compleixi el plec de condicions del contracte amb les treballadores i intercedir perquè aquests atropellaments als drets laborals no es donin més. Des de la CUP demanem que el Govern i especialment la regidora Vinyet Lluís mostrin fermesa davant la situació i que no es rentin les mans davant d’aquesta problemàtica per donar suport i cobertura a les treballadores.

Hem de recordar que les condicions laborals de les treballadores van quedar molt tocades després de la rebaixa del 20% del seu salari quan se’ls hi van retirar 300€ mensuals del seu sou. Aquesta quantitat va ser rebaixada amb la justificació de que l’antic Govern la va atorgar sense seguir els procediments legals establerts. Però més enllà de la ineficàcia de PSC-ICV per procedir correctament en el seu dia i de la manca de voluntat de l’actual Govern per recuperar i implantar amb els tràmits legals necessaris aquesta partida; és intolerable que ara, desprès de la rebaixa, les educadores cobrin amb tant de retard els seus sous amb la incertesa que això suposa de cara a les seves economies familiars.

Cal destacar que els problemes de la gestió de les Llars d’Infants i la pèrdua de drets laborals de les educadores no es remunten només al darrer any. En el cas de la llar El Cercolet, ja pocs mesos desprès de la seva obertura, el juliol de l’any 1999, van començar a sorgir problemes cosa que van acabar amb la marxa d’algunes treballadores. Aquesta cadena històrica de problemes que han anat succeint en menor o major intensitat fa que ens reafirmem en la nostra aposta de municipalització del servei com a garantia de bon funcionament i d’unes condicions laborals dignes per les treballadores.