La CUP convoca una Assemblea Oberta per debatre els pressupostos municipals 2012

L’Assemblea tindrà lloc el proper dissabte 14 d’abril a les 10h a l’Ateneu Popular. Des de la CUP es busca potenciar el debat i la participació ciutadana en l'acció política municipal, i alhora cobrir el buit que ha deixat l’Ajuntament de Sitges al haver tancat la porta a la participació en la seva elaboració.

En el darrer Ple Municipal del mes de març el Govern va aprovar amb l’únic vot en contra de la CUP els nous pressupostos per al present any. La CUP vam votar en contra d’aquests pressupostos principalment per 3 raons:

- Considerem que no aposten per alternatives al model de desenvolupament que ha seguit el nostre municipi en els darrers anys.

- Contenen retallades socials inacceptables.

- La seva elaboració va estar mancada totalment de la mínima participació.

Des de la CUP hem entès sempre la participació ciutadana com una eina fonamental per tal que la ciutadania es vinculi amb la vila en aquelles qüestions que són realment importants. Degut a l’abisme actual entre població i política representativa que els partits tradicionals s’han esforçat en anar eixamplant, els ciutadans veuen com allunyades o intranscendents qüestions com poden ser l’elaboració dels pressupostos, les ordenances fiscals, etc. quan aquestes ens afecten d’una forma molt directa.

No entenem la política com una qüestió de la qual se’n parla cada 4 anys per escollir a uns representants que després decidiran per tu sense consultar-te. Creiem en la democràcia participativa i en la participació ciutadana vinculant.

Ho vam demostrar quan en el Ple Municipal del 24 d’octubre de 2011 a on vam presentar una moció que pretenia crear una comissió que estudies la millor manera d’aconseguir elaborar uns pressupostos municipals de forma participativa tal i com ja es fa en altres viles. Tanmateix la moció va ser tombada pel Govern al considerar, segons va declarar el regidor de “participació ciutadana” Pep Moliné, que l’Ajuntament només creu en la participació de manera consultiva i mai vinculant.

Ja hem pogut comprovar que el dretà Govern pentapartit de nostre ajuntament no creu en la participació ciutadana com a tal, sinó que només hi aposta quan es tracta de decidir sobre temes d’una influència mínima en la Vila.

Per això des de la CUP estem intentant cobrir lleugerament aquest buit, amb les eines de que disposem, i en els darrers mesos hem impulsant processos participatius que serveixen de punt de trobada per al debat públic.

Un exemple d’això va ser l’Assemblea Oberta que vam convocar el 12 i 13 de novembre a l’Escorxador a on vam debatre les noves ordenances fiscals i la modificació del ROM. D’aquella trobada en van sortir diverses propostes d’al·legacions que posteriorment varen ser entrades a registre i algunes d’elles acceptades.

En aquest cas, de nou des de la CUP us convidem a assistir i participar en l’Assemblea Oberta sobre els pressupostos municipals per al 2012. L’Assemblea tindrà lloc el proper dissabte 14 d’abril a les 10h del matí a l’Ateneu Popular de Sitges (C/ St. Bartomeu, n.40). En l’Assemblea es planejaran les mancances del pressupost municipal presentat pel Govern i es posaran a debat diverses alternatives.

T’hi esperem, entre totes i tots construïm l’alternativa!

Tota la informació sobre l'Assemblea Oberta al hastag #AOSitges i a facebook.com/CUPSitges