La CUP demana al Govern trencar el pacte amb el PP

Durant el darrer Ple Municipal, vam realitzar una petició als regidors i regidores del Govern que trenquessin el pacte de govern amb el PP per haver quedat superat per l’actual situació política al Principat. El manteniment del pacte no farà més que portar hipocresia i tensions del tot evitables.

En el debat de la moció conjunta de condemna a l’esborrany de la LOMCE presentat recentment pel ministre espanyol Jose Ignacio Wert del darrer Ple Municipal, es va evidenciar de nou l’enèsim episodi de contradicció dins el Govern de dretes de Sitges. Mes enllà de la defensa del model d’immersió lingüística de la moció conjunta i de la denúncia dels atacs que estem rebent constantment per part del Govern del PP de l’Estat Espanyol, el regidor de la CUP Òscar Ortiz va posar el focus a la rellevància que des de CiU s’està donant a nivell local i supramunicipal al PP.

El regidor va declarar que “les formacions polítiques que donem suport a aquesta moció en defensa de la llengua cal que siguem coherents amb la postura que avui mantenim, i ho diem també a nivell local. Denunciem la incoherència que suposa per part de CiU denunciar per una banda el PP com el partit malèfic que vol trencar amb l’eix vertebrador de la nostra societat com és la immersió lingüística a les escoles i què per altra banda quan li convé signi pactes de Govern a Ajuntaments o cedeixi altes responsabilitats de gestió al PP a òrgans supramunicipals com són la Diputació de Barcelona o la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals”.

La situació és totalment incoherent i insostenible tenint en compte la situació política actual en relació al conflicte nacional i al procés polític d’autodeterminació que hem engegat aquí el Principat. Per això des del Grup Municipal de la CUP demanem al Grup Municipal de CiU que trenqui el pacte de Govern amb el Partit Popular per haver quedat aquest totalment superat per la present situació política.”

La resposta de l’alcalde Miquel Forns va ser taxativa, va afirmar que en cap cas ni el seu grup municipal ni els altres que formen el Govern tenien la voluntat de trencar el pacte amb el PP o ni tant sols de revisar-lo

Des de la CUP volem remarcar que el pacte de Govern signat a juny del 2011 ha quedat totalment superat per l’actual situació política. És totalment incoherent dotar d’altes quotes de poder a un partit que des de la seva posició de poder a l’Estat Espanyol no cedeix en la seva voluntat d’arraconar la llengua catalana i de carregar-se el gran instrument de la nostra escola com és la immersió lingüística, a més de negar sistemàticament el dret al poble català a decidir el seu futur. També s’ha de tenir en compte que la bel·ligerància del PP no farà més que anar en augment si el procés d’autodeterminació tira endavant.

Si CiU-SGI-NH trenquen el pacte amb el PP, es reobriria una nova etapa política a Sitges, veuríem un Govern amb 10 regidors, a 1 regidor de distància de la majoria absoluta. En aquest cas el Govern necessitaria sempre els suports puntuals d’algun dels altres tres Grups Municipals que restarien a l’oposició. Veuríem d’aquesta manera una nova etapa política a on un Govern en minoria obre vies de diàleg amb l’oposició per buscar posicions de consens per arribar a sumar majories. Aquesta situació succeeix actualment a un gran nombre d’Ajuntaments però malauradament fa anys que no la veiem a Sitges, on des de fa legislatures veiem Governs amb majories absolutes, que tiren pel dret sense escoltar ni dialogar amb la resta de Grups Municipals. Veuríem aleshores també quina és la voluntat política de CiU-SGI-NH a l’hora de tirar endavant pressupostos, ordenances fiscals o altres temes de gran importància, els quals es poden enfocar des de perspectives ideològiques diferents a les que l’actual Govern de dretes porta dos anys portant en marxa