La CUP denuncia l’Ajuntament al Síndic de Greuges pel cas del Pàrquing Vallbona

Aclarir la legalitat de l’activitat del pàrquing Vallbona ha estat una de les demandes que els veïns de les Botigues han estat exigint a l’actual Govern des de que aquest va obrir a l’estiu del 2012, un any abans de l’arribada de la polèmica zona blava. El pàrquing, que és més barat que la mateixa zona blava està ubicat a 80 metres de la platja, en unes parcel·les adjacents a la via de tren que segons el POUM estan catalogades per al seu ús com a parcs i jardins. Això, sumat a altres indicis que fan pensar que l’activitat que hi té lloc no està regulada, va fer aixecar les sospites veïnals.

El Govern, sempre llançant pilotes fora, en cap moment va donar una resposta aclaridora als veïns i és a partir d’aquí, al juny 2014, on des de la CUP es va entrar una instància demanant veure la llicència de l’activitat.

Des de l’entrada de la instància, tant els veïns com la CUP també han anat reclamant al Ple en fins a 4 ocasions diferents (juliol, setembre, octubre de 2014 i gener de 2015) que la instància fos contestada i per tant es posés la llicència sobre la taula. Tampoc en aquests casos s’ha obtingut cap resposta aclaridora, de fet en 3 ocasions el Govern va anunciar que respondria per escrit però les respostes no han arribat mai i la llicència ha seguit sense aparèixer.

Per tot això des de la CUP s’ha denunciat el fet de no deixar veure una llicència a una part implicada com és un Grup Municipal, vulnerant d’aquesta forma el dret a la informació. Des del Síndic s’ha acceptat la denúncia i aquesta mateixa setmana es posarà en contacte amb l’Ajuntament per exigir la llicència, si és que n’hi ha hagut durant els darrers dos anys i mig.