La CUP entra a l’Ajuntament: 622 vots que transformarem en treball per Sitges. Gràcies a tots i totes!

La Candidatura d’Unitat Popular de Sitges ha aconseguit els seus objectius d’aquestes eleccions: donar a conèixer el projecte de la CUP a Sitges i assolir representació al Ple Municipal de l’Ajuntament. Ho ha fet amb el suport dels sitgetans i les sitgetanes que amb 622 vots (6,3% de la participació) permetran portar la veu de l’alternativa i de l’Esquerra Independentista amb un regidor a la màxima institució sitgetana.

Han estat anys, i en especial durant el darrer, de feina continuada, de reunions amb col·lectius, entitats i veïns, treballant en la redacció de les nostres línies de treball i construint unitat popular. Des de la CUP assumim amb ganes la difícil tasca d’esdevenir l’oposició que representarà les polítiques d’esquerres, d’ecologisme i de l’independentisme davant el Ple Municipal, un Ple en el qual sembla ser que aquestes opcions no seran precisament les idees majoritàries.

En aquestes eleccions municipals l’abstenció ha estat molt elevada. Entenem que la rigidesa de l’actual sistema democràtic, en el qual només es pot participar amb un vot cada 4 anys, dóna poc marge a la participació ciutadana. Per això una de les línies de treball de la CUP és la politització de la societat, mirar que tothom se senti partícip dels afers polítics del poble i que tothom en sigui coresponsable, apostant, doncs, per la Democràcia Directa.

Així doncs, des de la CUP treballarem per portar a terme cada un dels nostres compromisos. Com ja hem anunciat una de les primeres mesures que proposarem serà la de rebaixar els sous dels regidors a nivells similars de l’any 2003 (aproximadament un 40% de reducció) i eliminar els càrrecs de confiança.

Cal remarcar també els bons resultats que ha obtingut la CUP de Vilanova i la Geltrú, que ha passat de tenir 1 a 3 regidors. Felicitem també els companys de la UM9 de Ribes i les Roquetes que han obtingut 5 regidors, i fa que en el conjunt de la comarca tinguem 9 regidors i 3 consellers comarcals, sent la quarta força més votada. A nivell nacional els resultats també són esperançadors: les CUP i les candidatures alternatives que donen suport al seu projecte, tot i presentar-se sota altres sigles locals, hem multiplicat per 5 els resultats de 2007. En total s’han aconseguit 118 regidors arreu dels Països Catalans.

Volem agrair a tots els que han treballat durant anys el seu esforç per arribar on som avui: la consolidació del projecte de l’Esquerra Independentista a Sitges. I per suposat, a tots els que han confiat en nosaltres, uns joves que es presentaven per primera vegada a les eleccions municipals de Sitges amb ganes de canvis estructurals reals. A tots i totes, de debò, moltes gràcies!