La CUP es presenta per demostrar que una altra manera de fer política és possible.

L’acte inaugural de la campanya a Sitges tindrà lloc aquest divendres 9 a les 20h a la Plaça Catalunya. Els eixos principals del programa electoral són la ruptura nacional, la transformació social i el trencament amb les actuals dinàmiques de la política parlamentaria

En els darrers dies la CUP-Alternativa d’Esquerres ha fet públics el programa electoral, els principis d’acció política i els eslògans electorals: 'És l'hora del poble' i 'Ho volem tot'. El primer incideix en la capacitat del poble català de decidir el seu futur tant pel que fa al dret a l'autodeterminació com a la capacitat de mobilització popular en la lluita contra les retallades i en defensa dels drets socials. El segon eslògan fa referència a la voluntat de la CUP de no renunciar a continguts a l’hora de plantejar propostes i objectius polítics.

El programa electoral, que podreu trobar al lloc web de la cup: www.cup.cat, es basa en quatre grans blocs, que tenen per títol “Per la construcció nacional”, “Per un nou model social, econòmic i cultural”, “Per la igualtat d’oportunitats, les llibertats, i els drets socials i laborals” i “Per la defensa del territori”. Pel que fa al primer bloc, la CUP – Alternativa d’Esquerres defensa la independència de la nació catalana, i la lluita cap a “una república dels Països Catalans per una democràcia real i directa”, que tingui el català com a “llengua comuna i preferent”.

Els principis d’acció política que els diputats de la CUP-Alternativa d’Esquerres seguiran, de ser escollits al Parlament, són radicalment diferents a les dinàmiques que segueixen els actuals partits parlamentaris: La CUP no demanarà crèdits a cap entitat bancària per dur a terme la campanya electoral i així poder tenir les mans lliures per denunciar els abusos del sistema bancari. Els diputats escollits de la CUP lligaran el seu sou amb el del salari mínim interprofessional (SMI), essent de 2,5 cops el SMI, és a dir, cobrant sempre per sota dels 1600 €. Els diputats no podran tenir duplicitats de càrrecs al Parlament amb els Ajuntaments o dins la pròpia organització. Finalment només podran ser escollits per una legislatura deixant, pas després a nova gent per evitar crear el que han creat tots els partits parlamentaris: una capa de polítics professionals aïllada i separada del conjunt de la societat

Per intentar trencar les barreres del silenci mediàtic que tindrà la CUP en campanya degut a la llei electoral, la formació ha preparat una forta campanya d’implantació al carrer amb més de 200 grups de suport que agrupen tant militants com persones i col·lectius de l'Esquerra Independentista i dels moviments populars que han decidit sumar-se a la campanya electoral de la CUP-AE.

A Sitges, el grup de suport ha programat dos actes electorals principals a més de paradetes als carrers de la vila i altres actes de debat del programa:

Acte inaugural de campanya: Divendres 9, 20 hores, Plaça Catalunya. Amb la presència d’Isabel Vallet, assessora jurídica i número 4 a la llista per Barcelona.

Acte final de campanya: Dijous 22, 20 hores, Cap de la Vila. Amb Quim Arrufat, regidor de la CUP a Vilanova i la Geltrú i cap de llista número 3 per Barcelona i Francesc Ribera “Titot”, músic, regidor de la CUP a Berga i 11è a la demarcació de Barcelona. També tindrem actuació musical,balls populars...

Des de la CUP-Sitges us convidem a participar amb els actes organitzats així com al grup de suport que s’ha creat a Sitges i eixamplar el projecte de la Unitat Popular.

Entre totes i tots portem l’alternativa al Parlament!