La CUP portarà al Ple la creació d’una comissió redactora per a l’elaboració dels pressupostos municipals del 2012

La situació actual, marcada per la crisi econòmica i el cert grau de desencís amb les institucions polítiques, requereix que tots plegats apostem i fem un esforç a l’hora de fer front comú en quelcom tant senzill, gratificant i important, com és la justa governança del nostre poble.

Aquesta justa governança està directament relacionada amb allò que marcarà el destí econòmic i social del nostre municipi el proper 2012: els pressupostos municipals. Quina millor manera hi ha per a què un equip de govern nou treballi en pro dels interessos ciutadans, que donar l’oportunitat d’intervenir en l’elaboració dels pressupostos 2012 amb el disseny d’uns mecanismes apropiats. Seria aquest un gest de bon govern, confiança, complicitat, transparència i corresponsabilitat cap als sitgetans i sitgetanes que som qui patim aquesta crisis i aquest endeutament actual

La presentació d’aquesta moció respon simplement a la voluntat d’acostar la política al poble i va encaminada en l’objectiu final que és aconseguir obrir els pressupostos municipals a totes aquelles entitats o particulars que hi estiguin interessats.

D’aquesta manera aconseguiríem començar a fer sorgir el concepte de participació ciutadana decisòria i no simplement consultiva a la política sitgetana tot tendint un pont entre el Ple i el carrer.

Els acords concrets que seran debatuts són els següents:

1. Que es debati i aprovi la inclusió dels grups municipals a l’oposició que ho desitgin en la propera comissió redactora per als propers pressupostos municipals del 2012.

2. Que es debati i aprovi l’obertura d’un procés participatiu per a la ciutadania mitjançant els veïns, veïnes i les entitats per a l’elaboració dels pressupostos municipals del 2012

Podreu trobar el contingut íntegre d’aquesta moció així com més informació sobre el proper Ple al lloc web www.sitges.cup.cat. A més, des de la CUP es realitzarà un seguiment en directe del Ple via twitter sota l’etiqueta #plesitges.

ÚLTIMA HORA

Per manca de temps en el calendari, degut a la proximitat a l'elaboració dels pressupostos DE 2012, i a la voluntat de que aquesta comissió redactora tingui les eines per a aconseguir una verdadera participació de la ciutadania en la redacció dels pressupostos; des de la CUP hem acceptat una esmena per part dels altres grups municipals a la moció per la qual la comissió redactora sigui per als pressupostos de 2013 i no els de 2012.