La CUP portarà de nou al Ple la recuperació dels aliments aptes pel consum que llencen els supermercats

Després de trobades amb la Regidoria de Benestar Social i amb la Taula del Tercer Sector, s’ha acordat una nova moció per tal de que l’Ajuntament prengui el compromís de fer front al malbaratament dels 13.500 kg anuals que els supermercats de Sitges llencen a les escombraries.

La moció, que presentarà la CUP, es debatrà definitivament el Ple d’aquest dilluns 25 de febrer després que fos retirada, per manca de consens, durant el Ple Municipal del desembre i no pogués ser debatuda per manca de temps en el darrer Ple Municipal del 28 de gener.

Segons dades de la mateixa Taula del Tercer Sector de Sitges, taula que agrupa el conjunt d’entitats socials no lucratives del tercer sector, cada any els supermercats de Sitges llencen aproximadament 13.500 kg d’aliments totalment aptes pel consum a les escombraries. Aquesta dada xoca frontalment amb la crua realitat que vivim a Sitges, on les entitats que recullen i distribueixen aliments com Càrites i la Creu Roja assisteixen ja a més de 150 famílies, sense comptar també amb la trentena de persones que usen el menjador social de moment.

La moció, que haurà de ser ratificada pel Ple Municipal, planteja que l’Ajuntament s’involucri per intentar revertir aquest immens malbaratament. Es demana que l’Ajuntament de Sitges tingui un paper actiu i inici una campanya als supermercats de la vila per instar-los a arribar a acords amb les entitats de la Taula del Tercer Sector que actualment recullen i distribueixen aliments, perquè aquestes puguin recollir els aliments aptes pel consum abans que acabin a les escombraries.

Actualment a Sitges tan sols una cadena de supermercats col·labora amb aquestes entitats, l’objectiu de la moció es que el nombre de superfícies comercials col·laboradores creixi, ja que en l’actual situació econòmica no només són els ciutadans els qui han de fer contínuament sacrificis.

Finalment la moció planteja que l’Ajuntament faci un seguiment de la campanya de recollida i publiqui en el seu lloc web quins supermercats han acceptat col·laborar i per contra quins no. D’aquesta manera es busca pressionar als supermercats per aconseguir una major implicació i també que els sitgetans i sitgetanes puguin conèixer detalladament el seguiment de la campanya i puguin conèixer quina política segueix cada superfície comercial.

Per altra banda, més enllà d’aquesta mesura de caire assistencial i de necessitat immediata, és prioritari que des de les administracions públiques es treballi per canviar d’arrel l’actual sistema econòmic el qual té associat de forma estructural i intrínseca l’empobriment d’una part cada vegada més gran de  la societat. Tant sols el canvi d’arrel en el sistema donarà les eines necessàries per revertir les dramàtiques tendències actuals.

La moció es pot trobar al lloc web de la CUP Sitges.