La CUP presenta una moció a favor del català com a llengua a l'educació

Davant de la nova agressió al català que aquesta vegada ha protagonitzat el ministre d'educació espanyol i que representa pràcticament  la marginació de la nostra llengua a l'educació, des de la CUP proposarem al Ple un posicionament clar i contundent contra les propostes de llei del ministre Wert i a favor del català a l'escola.

La proposta de llei ideada des de la fundació d'extrema dreta FAES (liderada per Aznar i altres “barons” del PP) aposta per una educació en què el català passa de ser la llengua troncal en l'ensenyament a una simple llengua d'especialitat, sense ser necessari conèixer-la per superar l'ESO i el Batxillerat, fet que provocarà que es converteixi a la pràctica en la quarta llengua per darrere del castellà i les dues llengües estrangeres. A més, des d'aquest esborrany també es planteja que mentre el pla no estigui plenament implantat, és a dir, fins que el castellà no sigui la llengua vehicular; serà l'administració pública l'encarregada de garantir l'ensenyament en castellà pagant escoles privades per tal que donin aquest “servei”. Això no és més que una privatització encoberta o, si més no, un desviament descarat de capital públic cap al sector privat.

Per tot això, la CUP instem l'Ajuntament en ple a rebutjar aquesta iniciativa espanyolista i espanyolitzant que danya greument (i de nou) la nostra llengua, la nostra cultura i un sistema d'integració lingüística i cultural que s'ha demostrat exitós. Així mateix, demanem al govern de la Generalitat que desobeeixi tal llei i que defensi fermament l'educació en català.