La CUP proposa la creació d'una Borsa d'Habitatge Social

L’accés a un habitatge a un preu assequible és i ha estat una de les principals problemàtiques en què es troben les persones treballadores de Sitges. Això implica un gran estrès econòmic i l'obligació per a molts i moltes sitgetanes de buscar la seva residència fora de la nostra vila, fet que pot comportar, entre moltes altres consideracions, l'empobriment de l'associacionisme cultural, social i polític.

A més, a Sitges tot això es veu agreujat per l'existència d'un parc d'habitatge buit, aspecte que fa més dolorosa la imatge: hi ha milers d'habitatges buits i també molts veïns i veïnes que es veuen obligats a buscar la seva residència lluny de la vila.

L'oferta en aquest àmbit ha estat molt escassa i ineficient en els darrers anys. Per aquesta raó i perquè entenem que degut a la impossibilitat manifesta, per l'actual situació econòmica del consistori, de realitzar promocions pròpies d'habitatge social de lloguer, des de la CUP apostem per la creació d'una Borsa d'Habitatge Social local que pugui cobrir aquesta greu mancança que pateix el nostre municipi.

Algunes de les condicions de la Borsa d’Habitatge que proposa la moció són que els habitatges no podran tenir un preu de lloguer superior al 80% del que marca la Borsa d’Habitatge de la Generalitat, que els propietaris tindran una bonificació del 50% en l’IBI per posar els habitatges a la Borsa, que els propietaris tindran garantit el cobrament del lloguer gràcies a la funció de mediadora de l’Oficina Local d’Habitatge i que l’accés a l’habitatge estarà permès per a totes aquelles unitats familiars amb uns ingressos inferiors a 5,14 cops l’IRSC.