La CUP proposarà al Ple la creació d’Assemblees Municipals Obertes, el suport a la llei catalana contra la LGTBfòbia i retirar la simbologia monàrquica del consistori

Assemblees Municipals Obertes

Amb la presentació d’aquesta moció, la CUP proposa al Ple fer un pas en l’obertura de les portes de l’Ajuntament a la participació ciutadana. L’Assemblea Municipal Oberta (AMO), és una nova eina que permet que la ciutadania vegi i cregui en les seves possibilitats i que les organitzacions polítiques escoltin i aprofitin l’experiència de les persones, més enllà dels propis membres del Ple.

El funcionament de l’AMO implica la convocatòria a la ciutadania perquè presenti propostes per tal de ser debatudes entre els que vulguin participar i que les que s’acordin finalment puguin ser presentades al Ple municipal per tal que aquest les prengui en consideració de la manera més adient.

D’aquesta manera es permetrà que des de la ciutadania es portin propostes a debat públic tot anant més enllà en l’exercici de la participació per part dels ciutadans, la qual malauradament a Sitges es tracta quasi en exclusivitat en anar a votar cada 4 anys.

La moció que es debatrà al Ple del 30 de juliol proposa que la primera d’aquestes Assembles Municipals Obertes se celebri durant el proper mes d’octubre.

Finalment, en un dels acords de la moció també es demana que l’Ajuntament acordi i designi a algú per exercir de Defensor del Poble, figura contemplada al ROM però que actualment no està creada.

Suport a la llei catalana contra la LGTBfòbia

Des del final de la dictadura franquista, el moviment d’alliberament lèsbic, gai, transsexual i bisexual (LGTB), al nostre país, ha anat assolint diferents victòries importants: des de la despenalització de l’homosexualitat dins de la llei de perillositat social (que havia substituït a la de vagos y maleantes) ara fa 35 anys, fins a l’obtenció del dret al matrimoni civil i a l’adopció. S’ha avançat pel que fa a drets, visibilitat i acceptació, és cert. Però aquests avanços en els drets bàsics no s’han traduït, encara, en avanços en les llibertats per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals.

Per la protecció i promoció d’aquests drets bàsics, des del Consell Nacional LGTB, que agrupa la gran majoria d’entitats i col·lectius del moviment LGTB van promoure fa uns mesos la “Proposició de Llei de drets de les persones gais, lesbianes i transsexuals i per l’eradicació de l’homofòbia, les lesbofòbia i la transfòbia”.

Avui, la llei està en tràmit parlamentari i des de la CUP es proposarà al Ple Municipal que l’Ajuntament de Sitges es posicioni per mostrar el seu suport.

Sitges municipi antimonàrquic

La darrera de les mocions que la CUP proposarà al Ple és declarar Sitges com a municipi antimonàrquic. L’aprovació de la moció suposaria la retirada de tota simbologia monàrquica del consistori, d’aquesta manera Felip VI no arribaria mai a presidir el saló de Plens.