La CUP proposarà al Ple Municipal unir el debat del pressupost i les noves ordenances fiscals

Any rere any l’Ajuntament de Sitges ha proposat per separat, en diferents plens municipals, l’aprovació inicial dels dos documents cabdals en el calendari polític local; el pressupost i les ordenances fiscals.

Aquest fet ha comportat que s’obrissin dos períodes diferents d’al·legacions, quan es tracta de dos documents que van intrínsecament lligats entre ells com són les entrades i inversions de fons de l’Ajuntament de Sitges. El fet de treballar per separat els documents provoca desajustos, ja que permet l’aprovació d’un en funció de l'altre sense que aquest segon s'hagi presentat i podent comportar errors i desajustos.

D’aquesta manera, amb un treball conjunt dels dos documents es permetria un debat entenedor i més racional sobre les finances municipals, tractant com una mateixa unitat les previsions d’entrades i les sortides de les arques locals.

Per aquests motius la CUP presenta una moció per tal d’unir els dos debats i els períodes d’al·legacions en un de sol de seixanta dies hàbils. D’aquesta manera també es permetrà un major marge perquè entitats, plataformes ciutadanes, particulars, associacions o partits polítics puguin fer al·legacions als dos documents.

A més, la CUP presentem dues mocions més en aquest Ple de setembre. La primera va encaminada a donar ple suport a la tramitació de la llei contra l'homofòbia i a favor dels drets del col·lectiu LGTB que s'està duent a terme des de juliol al Parlament de Catalunya. La llei pretén aconseguir més visibilitat del col·lectiu LGTB i dotar-se d'estratègies i plans per perseguir i actuar d'ofici en casos de discriminació i maltractament per l'orientació sexual. Aquesta moció ja va ser presentada per urgència en anteriors plens i desestimada pels partits municipals.

La darrera moció, i no per això menys important, busca el suport de consistori local a la vaga indefinida dels docents de les Illes Balears en contra les les reformes [des]educatives del govern Bauzà les quals son un atac directe a la llengua catalana i a l'educació pública.