La fi de l'oasi sitgetà pel Cercle d'Economia

Més de 150 persones es manifesten a Sitges, convocades per l’Assemblea pels Drets Socials del Garraf (ADSG), en motiu de les XXIX Jornades del Cercle d’Economia, sota el lema “Hi ha polítiques que maten”. La manifestació arribà fins les portes d'un hotel Melià custodiat per 5 furgonetes de la Brigada Mòbil dels Mossos d’Esquadra.

El Cercle d’Economia fa un bon grapat d’anys que escull Sitges com a punt de trobada per les seves jornades anuals en que coincideixen les elits polítiques i econòmiques de Catalunya i de l’Estat Espanyol.

Enguany varen passar per la vila polítics, economistes i empresaris com ara Josep Piqué, Artur Mas, Andreu Mas-Colell, Luís de Guindos, Alfredo Pérez Rubalcaba, María de los Llanos de Luna, Carmen Reinhart, representants de la Comissió Europea, del Mecanisme Europeu d'Estabilitat (MEDE), del Fons Monetari Internacional (FMI) i Mariano Rajoy entre molts d’altres.

Sitges vivia de nou, i com ja bé sent habitual en el darrer cap de setmana de maig, un episodi d’exaltació de les polítiques d’austeritat que practica el neoliberalisme, polítiques que a la practica no estant portant més que atur, pobresa i asfixia a la nostra societat.

En aquest context social per primera vegada una manifestació recorria els carrers de Sitges fins arribar a les portes de l’hotel Melià per donar a entendre als allí reunits que la seva impunitat havia acabat.

La manifestació, convocada per l’Assemblea pels Drets Socials del Garraf, va sortir des del Cap de la Vila i es va dirigir cap a l’hotel Melià pujant per la platja de Sant Sebastià. Allà la marxa es va topar amb unes tanques custodiades per 5 furgonetes d’antidisturbis de la Brigada Mòbil dels Mossos d’Esquadra que van impedir que la marxa arribés a les mateixes portes de l’hotel.

Més enllà de la mateixa manifestació, en aquesta reunió del Cercle d'Economia vàrem poder veure una imatge que des de la CUP ens ha alarmat pel que significa: la del batlle Forns amb la delegada del govern espanyol a Catalunya, la molt discutida María de los Llanos de Luna.

No feia ni una setmana que en el transcurs del Ple municipal es va aprovar una moció presentada per la CUP que demanava la destitució i la inhabilitació de Llanos de Luna pels fets lamentables (i delictius en molts països d'Europa) que va protagonitzar amb l'homenatge a la División Azul que va tenir lloc fa unes setmanes a Sant Carles de la Ràpita. Doncs es veu que el nostre alcalde ho va oblidar o, més greu encara, va fer cas omís a la voluntat democràtica de tot un Ple municipal.

Reconeixem que aquest és un tema simbòlic i protocol·lari però ens preocupa que aquesta manera d'actuar vagi més enllà i es repeteixi en acords més importants i transcendents per Sitges.