Per l’entrada d’aire fresc: reducció dels sous i rotació dels càrrecs públics

En la seva majoria, la gent de peu només contacten amb la política cada 4 anys. Per altra banda, la classe política actual cada cop veu més la política com una feina, que pot arribar a convertir-se en permanent.

Des de la CUP Sitges creiem que cal iniciar un debat profund en la societat per intentar eradicar aquestes dinàmiques. La no-interacció entre el poble i els polítics provoca desafecció, desinterès, desunió social i en alguns cassos corrupció.

Per trencar amb aquesta gran distància proposem dos punts per iniciar aquest debat:
- Reducció dels sous a càrrecs electes i revisió dels càrrecs de confiança.
- Renovació cada una o dues legislatures dels càrrecs de representació municipal.

Proposem el primer punt recordant que l’equip de govern entrant el 2003 es va apujar els sous entorn d’un 40%. Per altra banda, posem sobre la taula també el concepte de renovació política perquè entenem que la política ha de ser una dedicació i no una feina.

Creiem que la dedicació que un dóna cap a la política i cap a Sitges pot ser durant tota la vida, però l’estància durant molts anys d’una mateixa persona cobrant salaris públics és un dels principals motius de l’establiment d’una «classe política» com un ens diferent a la resta de sitgetans i sitgetanes.

Amb aquestes propostes volem encetar un debat i ens agradaria veure quina predisposició hi ha en la resta de forces polítiques, ja que sense unanimitat aquestes no quallaran. Qui se les aplicarà?

Candidatura d’Unitat Popular de Sitges (CUP-Sitges)