Les CUP's del Penedès i el Garraf troben innecesàries i insolodàries les dietes de la Mancomunitat

La Mancomunitat de Municipis del Penedès-Garraf es va formar per dotar de serveis els municipis d'aquestes dues comarques. Treballant plegats, plantejant les coses de forma conjunta, es podia aconseguir oferir uns serveis als ciutadans i ciutadanes de cada una de les nostres ciutats, viles i pobles que d'altra manera no serien possibles, i amb uns costos molt més raonables per cada un d'ells.”

Així es presenta la Mancomunitat del Penedès-Garraf a la seva plana web i per això xoca tant que una de les primeres decisions preses aquesta legislatura sigui la instauració de dietes per als membres dels òrgans de govern, és a dir, alcaldes i regidors, amb l'objectiu de gratificar econòmicament la seva assistència a les reunions. 60 euros per assistència al Ple, 60 euros per assistència a la Comissió de Govern, 60 euros per assistència al Grup de Treball i 120 euros per al president per cada reunió a la qual assisteixi. La principal raó adduïda per justificar aquesta despesa és l'absència generalitzada dels polítics als plenaris de l'organisme intermunicipal.

Des de les CUP i la UM9 de Ribes no només volem denunciar la injustícia d'aquesta decisió, sinó que volem recordar que és una obligació dels representants municipals el seguiment i govern dels organismes públics pels quals han estat escollits i pels quals ja perceben una remuneració, en alguns casos més que suficient. És injust i insolidari, doncs, pagar per allò que és deure. Però, a més, si el problema és l'absentisme tindran els polítics la barra de començar a assistir-hi ara que l'assistència significa un enriquiment econòmic personal?

Per tot això, les CUP de Vilanova i la Geltrú, Sitges, Sant Pere de Riudebitlles, Subirats, Vilafranca del Penedès, Sant Martí Sarroca i la UM9 de Ribes, que no tenim representació a la Mancomunitat, volem denunciar el sistema de dietes per assistència a plens i demanem a la resta de partits que renuncïin a cobrar-les, compleixin amb el seu compromís d'assistir-hi i retirin la mesura.

Signen el comunicat les Candidatures d'Unitat Popular de l'Alt Penedès i el Garraf i la UM9 de Ribes i les Roquetes.