No ens cal demanar permís per ser lliures ni perdó per ser-ho

Més de 250 sitgetans i sitgetanes van sortir als carrers en motiu de la IX edició de la Marxa de Torxes per la Independència, convocada per la Comissió 10 de Setembre, que engloba entitats de l'Esquerra Independentista.

La Marxa d'enguany va sortir des de la Plaça del Pou Vedre, punt en que es va fer l'acció simbòlica d'actualitzar la placa amb l'històric, i avui recuperat, nom de la plaça. Tot seguit la marxa va pujar pel carrer Parellades en direcció al Cap de la Vila, punt en que membres de l’Assemblea de Joves de Sitges van llegir el manifest de la campanya 'Independència per canviar-ho tot'.

La Marxa va seguir pel carrer Major, Ajuntament i va baixar les escales fins a la Fragata, punt en que es van sentir els parlaments finals, realitzats pel company basc Lander Etxebarria i per Helios Ameal. Tot seguit, amb el cant els Segadors acompanyats de gralles i una ofrena floral als caiguts en la defensa de Sitges el 1713 es van donar per acabats els actes de la IX Marxa de Torxes.

L'èxit de la Marxa de Torxes massiva de la vigília de la Diada va ser un gran preludi de l’èxit històric de la Via Catalana de l’endemà. Un èxit organitzatiu, logístic i de mobilització. Milers de sitgetans i sitgetanes ens vam desplaçar fins a l’Arboç, la Gornal el Vendrell o les Terres de l’Ebre per viure un dia històric I per demostrar que som un poble en moviment, viu i combatiu.

Per acabar un dia tan intens cal també destacar l’èxit de les manifestacions convocades per l’Esquerra Independentista després de la Via Catalana. 30.000 persones van sortir a Barcelona i 5.000 a Reus reclamant poder exercir el dret a l’autodeterminació en un procés rupturista que serveixi per construir un nou país lliure, i socialment i democràticament just.

Aquesta Diada ha d’esdevenir un punt d’inflexió en el procés, un punt de no retorn cap a l’exercici del dret a l’autodeterminació al 2014. La mobilització popular viscuda ha estat molt contundent, fet que mostra que aquest poble ha de poder votar i decidir el seu futur en breu.

Des de la CUP, davant les negatives que han sorgit i seguiran sorgint per part de l’Estat espanyol apostem per la desobediència a un Estat que ens negarà qualsevol via dins la seva legalitat. Apostem per la realització del referèndum d’autodeterminació el 2014 per assolir la llibertat política del nostre poble.

Perquè no ens cal demanar permís per ser lliures ni perdó per ser-ho!