Perquè Sitges ha de canviar: transparència, democràcia i treball!

El 22-M no és l’objectiu final; és un pas molt important però només un pas més en el camí de construir un projecte polític alternatiu, revolucionant les maneres de fer dels partits polítics tradicionals, incorruptible i que té com a principal base la participació de la societat en els seus òrgans de govern. Passi el que passi el 22-M l’endemà la CUP serà present i fent oposició, des del ple de l’Ajuntament i/o des del carrer.

La interacció amb els veïns i les veïnes de Sitges ha estat la nostra principal arma de campanya electoral. Des de la CUP no podem ni volem competir amb els partits tradicionals per l’hegemonia de la nostra propaganda en l’espai públic. Estem realitzant una campanya humil quant a recursos econòmics però molt ambiciosa en objectius, els quals creiem que hem assolit.

Hem organitzat 5 Punts de Trobada amb els barris i hem presentat en 4 actes les nostres Línies de treball. Paral·lelament, hem realitzat desenes de paradetes informatives i reunions amb una quinzena d’entitats sitgetanes; i tot això només durant la campanya. Prèviament vam realitzar per a l’elaboració de les Línies de Treball diferents Jornades Obertes de Debat. I mirem al futur seguint la mateixa línia de treball constant, ja que la nostra feina d’interacció amb les entitats i la societat no acaba aquí, si així fos la nostra existència no tindria sentit. Ens presentem per ocupar el buit entre poder i poble i per anar de mica en mica dotant aquest últim dels instruments necessaris per construir una vila viva, que s’interessa pels seus afers amb la coresponsabilitat de tots.

Quant als recursos destinats a la campanya, no gaudim dels privilegis dels altres partits, no hem contractat cap empresa i per tant tot el treball ha estat realitzat per nosaltres mateixos, a diferència dels que han destinat grans quantitats de diners a una campanya que en els temps actuals hauria d’haver estat marcada per l’austeritat i no per l’opulència que han demostrat. Aprofitem aquest espai per informar a tota la vila dels recursos econòmics que hem destinat a la campanya:

- 20.000 diaris amb les Línies de Treball:  1.130,44 €

- 15.000 sobres per a l’enviament del diari:   250 €

- 2.000 octavetes informatives:    280,84 €

- 300 cartells:   350 €

- 1.000 globus:   261 €

- 5 pancartes:   118 €

- Altre material:    20 €

Total: 2.410,28€

Nosaltres mateixos hem ensobrat els milers de diaris de la propaganda electoral, la qual, per  estalviar, ha estat enviada a cada casa, i no a cada persona.

Tots els recursos econòmics per finançar aquests gairebé 2.500 € han sortit d’actes organitzats per la CUP, com dinars o sopars populars, de la venda de samarretes locals i estelades i, en la seva majoria, de donacions dels militants i simpatitzants. Ni un euro és de procedència pública o de préstecs bancaris. Tenim les mans lliures per ser totalment independents.

Convidem a la resta de partits a imitar aquesta acció i d’aquesta manera, realitzant un gest de transparència, també facin públics els seus comptes interns.

Volem també aprofitar per fer una petita reflexió en general de la qualitat de la campanya. Nosaltres l'hem plantejat com uns dies d’exposició intensa d’unes Línies de Treball elaborades durant mesos, però no tothom ha actuat així. Hi ha hagut qui fent política de molt baixa volada ens ha criticat i difamat públicament. Nosaltres no hem volgut entrar en aquest joc, ja que creiem que les crítiques en política han de ser dures i dirigides a la mala gestió. Per contra, la difamació en plena campanya es fa únicament  per intentar treure’n un rèdit electoral. I qui ho fa s’acaba desacreditant a si mateix o mateixa i al seu partit.

La data del 22-M ja és aquí. No serà un punt i final, sinó un punt i seguit.  És molt important que la CUP sigui present al ple per acostar aquest al poble, per aixecar catifes i per treure les caretes als partits tradicionals.

Com es reflecteix en les Línies de treball, la primera proposta que presentarem en el Ple de l’Ajuntament serà apostar per una rebaixa salarial de tots els regidors i l’equip de govern i la revisió de tots els càrrecs de confiança de l’Ajuntament que la CUP considerem que s’haurien d’eliminar. I arribat el dia en què presentem aquesta proposta, veurem quina és la disposició d’aquells que contínuament parlen molt d’austeritat i d’estrènyer- se el cinturó, però això sí, sense donar-ne exemple. Veurem quina serà la seva reacció quan per fi algun partit hi posi com farem nosaltres fil a l’agulla per acabar amb els sous inflats de polítics i càrrecs de confiança.

La CUP de Sitges serem els garants de la defensa dels drets socials, de la transparència i la democràcia directa. Proposarem mesures per la posada en circulació dels pisos buits de la vila, per tal d’afavorir l’accés a un habitatge digne. Treballarem per aconseguir la remunicipalització dels serveis públics bàsics perquè aquests puguin ser gestionats des de l'interès comú. Proposarem mesures per a una política econòmica de fiscalitat progressiva i justa que s’ajusti a les rendes, i posarem sobre la taula l’elaboració d’uns pressupostos participatius.

Per la Democràcia Directa, per la corresponsabilitat de tota la societat amb els serveis públics, per la construcció nacional dels Països Catalans i per la justícia social. Tot treballant amb valentia i rigor, amb seny i rauxa.

Construïm l’alternativa, l’alternativa necessària!