Posicionament de la CUP davant la ruptura del Govern

El passat dimarts 17 de setembre es va celebrar una nova Assemblea Oberta de la CUP per tractar entre militants, col·laboradors, simpatitzants i veïnat el paper de la CUP en el futur i més concretament a curt termini desprès del canvi en el consistori que deixa l'actual govern en minoria.

A partir de les conclusions arribades a l’Assemblea, des de la CUP-Sitges fem les següents consideracions:

• La situació al consistori no canvia gaire degut a que la majoria de dretes encara és una palpable realitat al Ple, com segurament anirem veient en un futur pròxim.

• La sortida del PP no tanca la crisi de Govern degut a que la mateixa va estar també incentivada per unes declaracions públiques molt dures de Nou Horitzó cap a CiU.

• Tot i això considerem com a molt positiva la sortida de l'extrema dreta nacionalista espanyola, encarnada pel Partit Popular.

• Considerem positivament també el fet que aquesta sortida pugui comportar l’entrada d’un nou aire democràtic, ja que, a més del trencament, el fet que el govern es trobi actualment en minoria l'obligarà a pactar amb l'oposició cada pas que desitgi emprendre d'ara en endavant.

• Davant possibles aliances, declarem que la capacitat de treball i diàleg de la CUP es limitarà pels aspectes descrits al nostre programa electoral.

• El nostre únic objectiu durant els propers anys, en el que a treball institucional es refereix, és assolir el percentatge més ampli possible del nostre programa electoral en la mida de les possibilitats que ens dona la nostra petita representació. Tot mantenint la nostra oposició frontal a la política de retallades socials del govern de dretes de la vila.

En la mateixa Assemblea es van tractar altres aspectes d'actualitat com la polèmica per la restitució dels noms històrics dels Carrer de la Bassa Rodona i la Plaça del Pou Vedre. En aquest punt es va considerar que l’aprovació de la moció inicial del Ple, la posterior posició favorable de la comissió de toponímia, la ratificació en referèndum i la posterior aprovació en Ple han deixat més que tancat aquest punt. Es tracta potser d’un dels punts que més controls democràtics ha hagut de superar en els últims anys.

Des de l'Assemblea es va donar aquesta polèmica per tancada i només esperem que les diferents forces siguin conseqüents amb les passes donades i també donin aquest tema per tancat amb l'aïllament del PP en aquest punt.

Des de la CUP, recollim els acords i compromisos decidits en l’Assemblea Oberta i ens comprometem a seguir-los. Deixem clara la nostra intenció de restar oberts al diàleg i arribar a acords sempre i quan aquests es trobin dins dels marcs definits al nostre programa electoral.