#PostureigLesBotigues

El Ple municipal de dilluns passat, celebrat al nucli de Les Botigues de Sitges, va estar marcat per un excés exagerat de la sobreactuació i el “postureig” de la majoria de grups polítics per posar-se medalles davant dels veïns i veïnes.

Botigues

La suada frase “fets, no paraules” es podria aplicar perfectament a la sessió del Ple municipal de Les Botigues. Mentre el govern portava a Ple fins a quatre dictàmens dedicats íntegrament al nucli, tres dels quals no representaven cap acció factible, la majoria de grups de l'oposició se sumaven a aquesta estratègia presentant-se com a garants de la voluntat majoritària del veïnat.

Aquest fet, hipòcrita des del nostre punt de vista, va provocar que el Ple acabés de nou passada la mitjanit. A més, mentre renunciàvem – juntament amb SenP i C's – al dret de dirigir precs i preguntes al govern per tal de donar la paraula ràpidament als nombrosos assistents, la resta de grups de l'oposició van ajudar a allargar innecessàriament la durada del Ple i van demorar encara més la intervenció del públic.

Des de la CUP, lluny del “postureig” imperant, denunciem que aquest Ple no s'hauria d'haver celebrat a Les Botigues ja que per problemes tècnics no es podia realitzar el sorteig de les meses electorals de les eleccions espanyoles del 26J, provocant la celebració d'un Ple extraordinari el següent dimecres, un Ple que costarà aproximadament 8.000€ a tots els sitgetans i sitgetanes. El Ple a Les Botigues es podria celebrar perfectament a finals de juny i ens hauríem estalviat molts diners i maldecaps, sobretot pels treballadors i treballadores municipals que organitzen i segueixen les sessions plenàries.

Més enllà d'aquest exercici de gesticulació política, el Ple va tenir com a punt més destacat l'aprovació del Pla Local d'Habitatge (PLH). Des de la CUP estem entusiasmats amb la diagnosi i les propostes que planteja el Pla, fent un anàlisi molt crítica de les polítiques d'habitatge dutes fins ara a Sitges i instant a l'Ajuntament a incidir directament en el mercat d'habitatge amb la construcció d'habitatge protegit públic i de lloguer o aplicant polítiques que forcin la baixada del preu del lloguer.

Entenem el PLH no només com una simple guia d'actuació, sinó com un compromís del Consistori en ple vers els sitgetans i sitgetanes, sobretot els joves i aquells afectats directament per un mercat immobiliari sitgetà desbocat.

"La celebració d'aquest Ple és un gran postureig que no ha generat accions concretes pel nucli i que, a més, obliga a la convocatòria d'un nou ple extraordinari, amb el cost que això comporta. La solució és ben fàcil: fer el Ple a Les Botigues al juny"