Presentació de les propostes entorn la Democràcia Directa

El compromís de la CUP és el de treballar en la construcció d’una Democràcia Directa i la potenciació d’un associacionisme que ens porti a una societat més viva, participativa, activa i creativa amb un fort sentiment de col·lectiu i sitgetà. Amb la voluntat, doncs, d’entrar en un procés d’aprofundiment democràtic a la Vila, la CUP plantejarem propostes i mesures correctores de l’actual sistema orgànic municipal, amb l’ús d’eines de treball que ens permetin reactivar l’actual democràcia de baixa intensitat.

Per tot això proposem:

Fomentar el debat públic mitjançant Punts de Trobada als barris de periodicitat mínima anual

Crear amb les associacions i les entitats de la vila un Consell d’Entitats. Aquest gestionaria l’Hotel d’Entitats, un espai públic on realitzar reunions, trobades i actes.

Treballar en la posada en funcionament de pressupostos participatius per a l’aprovació dels pressupostos municipals.

Treballar per la creació d’una taula municipal de la crisi per debatre les iniciatives a dur a terme per tal de superar l’actual conjuntura econòmica del consistori.

Crear un portal web de l’Ajuntament de Sitges que no sigui unidireccional sinó en el qual la població pugui accedir a tota la documentació pública fàcilment i participar dels afers públics.