#prouxantatges

La “proposta” del govern municipal de nova retallada en el Capítol 1 dels pressupostos, aquell que fa referència als recursos humans, ha encès (i molt) els ànims entre els i les treballadores de l'Ajuntament.

El Ple municipal celebrat el passat dilluns, un dia després de les eleccions autonòmiques, havia de ser tranquil i ràpid però d'això no en va tenir ni un pèl. La nova proposta de retallades en el Capítol 1 (Recursos Humans) del Pressupost municipal ha provocat molta indignació entre el personal del consistori. I això va quedar ben clar amb la mobilització de més d'un centenar de treballadors i treballadores que va obligar a aturar el desenvolupament normal del Ple. Després d'una hora i veient que el govern no feia els passos que creiem necessaris per solucionar el conflicte i abandonar les polítiques d'”ordeno y mando”, el regidor de la CUP va abandonar el seu seient en solidaritat amb el col·lectiu de treballadors.

La difícil situació financera de l'Ajuntament, l'elevat deute que atresora i les polítiques neoliberals nefastes que posa en pràctica el govern; no dóna cap més opció que una clara reducció de la despesa en el Pressupost pel proper 2013. A més, fins ara les retallades més quantioses només s'han produït en serveis i llocs de treball, deixant ben clara la seva última voluntat que no és altra que la d'aprimar fins a la pràctica desaparició d'allò públic.

Aquesta vegada, i després d'una primera retallada en el Capítol 1 i la retirada dels complements salarials (social i de formació) i la paga de Nadal, el govern proposa una triple solució: “reducció solidaria” del 8% del sou dels treballadors, la reducció d'un 15% a interins i laborals o aplicar un ERO que acabi amb 47 treballadors al carrer. Davant d'aquest nou xantatge des de la CUP demanem:

1. Que el govern aturi el xantatge i les amenaces d'aplicar un ERO entre el personal de l'Ajuntament.
  2. Que l'aprovació inicial dels pressupost es traslladi al mes de gener i no tenir por a deixar pel mes de març l'aprovació definitiva d'aquests.
  3. Convocar una nova taula de negociacions conjunta entre govern, oposició i treballadors per estudiar amb calma el pressupost per minimitzar l'efecte de la reducció en la despesa.
  4. Que el govern compleixi la paraula guanyant la credibilitat perduda davant dels seus treballadors després de prometre que amb la primera retallada de 400.000€ es garantien nòmines i llocs de treball.
  5. Fer els esforços suficients per fer públiques amb prou temps i conjuntament les Ordenances Fiscals i el Pressupost ja que sense les primeres no s'entén l'altre i a la inversa. Només així es pot fer un anàlisis global i treballar d'una manera coherent.

Tot i que esperem que la situació arribi a una solució pactada i que no vulneri una altra vegada els drets dels treballadors, des de la CUP no veiem el govern de dretes municipal amb la voluntat d'arribar a acords amb els treballadors i treballadores. Davant d'aquesta situació no podem fer altra cosa que mostrar tot el nostre suport i recolzament a aquells que en un any i mig han vist retallats els seus drets i els seus sou fins a tres vegades i han de suportar dia rere dia la sensació de caminar a la corda fluixa.

La CUP abandona el ple però no la responsabilitat

En abandonar el Ple per les causes abans explicades, no vàrem poder defensar les nostres posicions respecte els punts de l'ordre del dia que restaven per debatre. Per això, i abans de res, volem demanar disculpes a tothom qui no s'hagi pogut sentir representat al llarg del Ple i explicar ara breument els nostres posicionaments.

Front l'aprovació del manifest contra la violència de gènere, tot i votar-hi a favor, volem fer unes poques consideracions. Des de la CUP trobem a faltar transversalitat en el gènere, és a dir, que el manifest no només parli de la violència física contra les dones sinó també de totes aquelles cares (violència psíquica, econòmica, política, laboral...) i víctimes (homosexuals, transexuals, intersexuals...) que pateixen la violència del patriarcat. Alhora, volem denunciar especialment aquella violència més institucionalitzada i “legal” realitzada a través de les institucions de l'Estat com són les lleis antiabortament, contra els matrimonis homosexuals, etc.

D'altra banda, també volem mostrar el nostre suport a la moció presentada pel grup del PSC referent a la greu problemàtica i emergència social que representen els desnonaments. Tot i això, també hi volem aportar una visió més incisiva i crítica, posant de manifest la nul·la capacitat d'arribar a solucions justes per part dels partits polítics els quals estat lligats de peus i mans pels bancs. Per això creiem més necessari que mai que l'Ajuntament prengui cartes sobre l'assumpte i iniciar accions per controlar i minimitzar els efectes de les execucions hipotecàries i desnonaments a Sitges alhora que insta al govern de la Generalitat a emprendre protocols de seguretat i actuació per part dels Mossos d'Esquadra a la no intervenció violenta en casos de famílies desnonades.