Realitzat el segon Punt de Trobada de la CUP

L’acceptació per part del govern de debatre la municipalització de serveis públics i de la moció de la CUP d’adhesió a la Plataforma per la Vegueria del Penedès, principals punts presentats a debat en aquesta trobada.

A resposta a una intervenció del regidor de la CUP, Oscar Ortiz, en el darrer Ple municipal on es demanava la retirada dels punts que afectaven a taxes derivades de serveis públics com les llars de infants i les escombraries,  es va contestar des del govern que en un futur proper s'obriria un debat sobre la municipalització de serveis. Aquest és un dels aspectes destacables que la CUP va presentar en la campanya electoral i que serà un dels cavalls de batalla prioritaris en una cursa que serà de fons. Aquest ha estat un dels temes més destacats debatuts en el passat Punt de Trobada de la CUP, celebrat el darrer dimecres 3 d’agost. En aquesta trobada, s'han explicat entre d'altres aquesta línia de treball i les raons d'aquesta aposta per la municipalització en resposta a les intervencions dels assistents.

Dins d'aquest punt es va tractar la campanya duta a terme actualment per la CUP contra les retallades de serveis públics, socials i laborals que s'estan duent a terme des de totes les institucions, tant des de les municipals com les estatals. En aquest àmbit, des de la CUP s’aposta per prioritzar la lluita en defensa dels serveis públics, més necessaris que mai en aquest context de crisi estructural del sistema, i per la defensa de les condicions laborals dels treballadors afectats, com és el cas dels treballadors i les treballadores dels CAP, de les llars d’infants i dels centres d’ensenyança, tots ells treballadores i treballadors que es troben en processos de lluita per la defensa dels seus drets i del manteniment dels serveis per a la població. Dins d’aquesta defensa dels serveis públics, es va abordar la posició de la CUP respecte a la línia de treball, anunciada durant la campanya electoral, de municipalització progressiva d’aquets serveis, la qual serà una de les principals línies de treball dels propers anys i que es mostra com un model alternatiu al malbaratament de recursos que ha suposat la privatització o la externalització d’aquests, al posar els serveis públics en la lògica dels beneficis empresarials per a una minoria en comptes del interès general que considerem ha de ser la raó de ser en aquest àmbit. Seguint en aquest aspecte, també es va aportar la proposta de crear una taula municipal de debat sobre la crisi entre diferents agents i la població, aspecte que des de la CUP estem treballant per presentar una proposta en aquest sentit en l’Assemblea General Oberta que es realitzarà a Sitges a primers d’octubre.

Dins de la proposta de model territorial abordat per la CUP es va tractar la moció presentada i aprovada pel Ple el passat 25 de juliol d’adhesió a la Plataforma per la Vegueria del Penedès. Aquest era un aspecte important, encara que pugui semblar simbòlic, ja que l’aposta per la Vegueria del Penedès és una aposta per la identitat del nostre territori, per un model social, mediambiental i econòmic arrelat al territori i a la nostra cultura. Aquesta aposta ha de fer-nos començar a avançar en la construcció d’un nou model territorial mirant a les necessitats de les nostres comarques i independitzar-nos dels efectes col·laterals de la marca Barcelona, SA.

Per últim es va presentar la campanya que la CUP realitzarà juntament amb altres col·lectius de la vila durant aquests mesos d’agost i setembre de presència de l’estelada en les diferents diades festives i reivindicatives que hi haurà properament com són les festes majors o l’11 de Setembre. Amb aquesta campanya es vol fer veure a les institucions el desig popular d’exercir els nostres drets nacional amb plenitud en un moment on els pactes i les conteses electorals deixen un camí complicat en aquest sentit. La campanya s’encetarà amb la venda a preu de cost d’estelades en diferents punts de la vila (uns 5€) i amb la penjada de cartells amb el lema “Per Festa Major l’estelada al balcó”, seguit de diferents accions i l’elaboració de diferents materials.

El proper Punt de Torbada es realitzarà passat el proper Ple que degut a les vacances d’agost no serà fins finals de setembre o principis d’octubre.